Nem éppen alakult szerencsésen a japán gyártó számára az Olasz Nagydíj hétvégéje, ugyanis rengeteg balszerencse érte a négy versenyautót. A Toro Rosso végül pont nélkül is maradt, miután idei első motorhibáját szenvedte el versenykörülmények között. A Hondánál bizakodóak az új, Spec-4-es elnevezésű erőforrás teljesítményét illetően, Szingapúrban ismét odaérhetnek az élre.
Az elmúlt másfél hétben a Renault-nál két, a Ferrarinál egy, a Mercedesnél pedig három motor-meghibásodást láthattunk, de Monzában végül a japán gyártót is utolérte a végzet. „Ez a verseny felettébb nehéz volt számunka. Több szerencsétlen incidensnek is szenvedő alanyai voltunk, Albon pedig a Sainzcal történt csatája során esett vissza több helyet még a futam elején (majd egy ötmásodperces büntetést is kapott). Később feljebb tudott zárkózni és hatodikként végzett” – elemezte a helyzetet Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Verstappen az újfejlesztésű motor beszerelése miatt a mezőny végéről indult, igen jó munkát végzett azután, hogy az elején egy extra bokszkiállásra volt szüksége a megtört első szárnya miatt. Gaslynak szintén az új motor miatt kellett a végéről indulnia. Már az elején sikerült néhány pozíciót javítania, utána azonban Stroll lelökte a pályáról, jelentősen visszaesett és végül éppen lemaradt a pontszerzésről.”
„Kvjatnak sem jött össze Monzában, a pálya szélére kellett parkolnia az autót. A Toro Rosso mérnökeivel együtt lázasan dolgozunk azon, hogy kiderítsük, mi okozta az olajszivárgást. Ezen a hétvégén így is rengeteg adatot gyűjtöttünk a négy versenyautóval a negyedik specifikációs Honda-motorról. Ez nagyon hasznos lesz a szingapúri felkészülésünkben” – fogalmazott a japán szakember.