A legkevésbé sem kárörvendően, viszont annál inkább csodálkozva figyelte a Honda F1-es technikai igazgatója, hogy a Mercedes és a Ferrari erőforrásai is tönkrementek a Belga Nagydíj hétvégéjén, sőt hasonlóan járt a Renault is a McLaren autóiban. Ez azért érdekes, mert Perez, Kubica és Giovinazzi motorja is friss, vadonatúj egység volt.
Sergio Perez alatt pénteken, Robert Kubica alatt szombaton adta meg magát az újfejlesztésű Mercedes-erőforrás, Antonio Giovinazzi Alfa Romeójában pedig szintén az időmérőn adta meg magát a Ferrari frissített egysége. A két McLaren pedig a Renault-motor hibája miatt volt kénytelen feladni a versenyt. A Hondák, az idei évben már megszokott módon, tökéletesen futottak.
„Igen, meg vagyok lepődve a vetélytársak sorozatos meghibásodásai miatt, két okból is. Egyrészt, mert az elmúlt időszakban fantasztikus megbízhatósággal jelentkezett mind a Mercedes, mind a Ferrari. Három motort használhatunk fel a szabályok szerint egy évben büntetés nélkül, tehát egyetlen egységnek több, mint ötezer kilométert kell tudnia futni” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe a Motorsport.com szakoldalnak.
„Hatalmas a tapasztalatuk már, hogyan kell megbízható erőforrást gyártani, ehhez nagy segítséget jelent a tesztpad folyamatos használata. Az új specifikációjú motorok átmentek ezeken a teszteken a gyárban, amikor pedig a pályára gurultak vele, mégis gyorsan elromlottak. Kérdés, hogy miért, ezért is vagyok meglepett” – tette hozzá a japán szakember.
A Mercedesnél gyakorlatilag minden esetben, amikor újabb fejlesztés érkezik motorfronton, rögtön a gyári és a partneristállók is bevetik élesben, míg a Ferrarinál elsőként a két fiókcsapat (a Haas és az Alfa Romeo) szokta kipróbálni az új egységet és csak egy versennyel később a Scuderia. Most is így történik.