DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Sajtó: 18 lóerő pluszt kapott a Mercedes

A Magyar Nagydíjat ugyan elsősorban a Mercedes kiváló gumikezelése döntötte el, a fejlesztett üzemanyag a motorteljesítményen dobott nagyot. A Petronas újítása Hamilton segítségére volt.

A Formula-1 elsősorban a mérnökök csatája, a versenyautó aerodinamikáján kívül a motorteljesítmény és a gumikezelés számít a legfontosabbnak, de természetesen nagy szükség van egy-egy remek pilótára is, aki a lehető legtöbbet kihozza az autóból. Az egyik olyan terület, ahol szinte végtelen lehetőségek adódnak a köridők javítására, az üzemanyag-összetétel kutatása és változtatása.

A téli teszteket követően a Ferrari csapatfőnöke maga is elismerte, hogy kiváló motorteljesítményük egyik legfőbb záloga a Shell legújabb üzemanyaga, amelynek köszönhetően az erőforrás teljesítménye 21%-kal nőtt. A Német Nagydíjon ismét egy új koktéllal jelentkezett a gyártó, emiatt a vörös autók újabb plusz lóerőket nyertek és valószínűleg ennek is köszönhette Sebastian Vettel, hogy az utolsó helyről rajtolva végül másodikként végzett.

Rengeteget számít, milyen üzemanyagot kap a motor


Az olasz Motorsport úgy értesült, hogy a Mercedes és partnere, a Petronas válaszlépésként a Magyar Nagydíjra időzítette újfejlesztésű üzemanyagának éles bevetését, aminek köszönhetően Valtteri Bottas és Lewis Hamilton autója tizennyolc extra lóerővel gazdálkodhatott. Ez a plusz energia és a friss közepes keverékű abroncsok annyit jelentettek, hogy a brit ász a határon autózva körönként két, gyakran két és fél másodpercet volt képes lefaragni Max Verstappennel szembeni hátrányából.

Az olasz sajtó szerint az új üzemanyag mindenben megfelel az FIA szabályainak és úgy képes jelentősen több energiát adni az erőforrásnak, hogy egyáltalán nem növeli annak fogyasztását. Ez az előny azt is magával hozta, hogy az Ezüst Nyilak megengedhették maguknak, hogy kevesebb üzemanyaggal rajtoljanak.

A korábbi hírek szerint a Red Bullnak még egy kicsit várnia kell ezekre a plusz lóerőkre, az ExxonMobil már gőzerővel dolgozik az új, fejlesztett üzemanyagon, de a tervek szerint az vagy Monzára, vagy Szocsira készül el. Tehát szeptember végéig az energiaitalos istálló nem számíthat hasonló segítségre, akkor viszont a Honda is beveti legújabb specifikációjú motorját, tehát az új erőforráshoz igazított, fejlesztett üzemanyaggal támadhat majd a Red Bull, legkorábban Monzában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: