A motorszállítók szoros együttműködésben állnak különböző üzemanyagot és motorolajat gyártó cégekkel, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt sajtolhassák ki a Formula-1-es erőforrásból. A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto arról beszélt, mennyire komoly munka áll a háttérben, hogy a jelenlegi szabályokat figyelembe véve csúcsra járathassák egységeiket.
A Shell hosszú évek óta a Ferrari partnereként dolgozik, a 2014-es óriási hátrányt nehezen, de a tavalyi évre ledolgozták. A cég 21 000 munkaórát szánt erre, miközben több, mint 200 000 lehetséges összetételt szimulált. A leghatékonyabbnak tűnő keveréket pedig továbbfejlesztették. A szezonnyitó előtt nem sokkal meg is osztotta véleményét erről a Scuderia első embere.
„A motor teljesítménynövekedése a Shellnek köszönhetően 21%-os volt a 2018-as motornál. Ennek hátterében a remekül sikerült Shell V-Power üzemanyag, illetve a Shell Helix Ultra motorolaj állt. Ez hatalmas szám, 2018-ban ilyen téren remekeltünk és azt is mutatja, mennyire fontos, hogy a motor- és az üzemanyag-szállító között nagyon szoros legyen az együttműködés” – nyilatkozta Mattia Binotto Ausztráliában.
„Mivel egy szezon huszonegy versenyből áll és ezt mindössze három erőforrással kell teljesíteni, a motoroknak extrém körülmények között is problémamentesen kell dolgoznia. A hatékonyságot, a megbízhatóságot pedig az egész évad folyamán szükséges minél inkább javítanunk” – tette hozzá a svájci szakember.
Korábban arról is olvashattunk, hogy a Red Bull-Hondák sebességugrását is nagyban segíteti az új, fejlesztett üzemanyag. Ausztráliában erről meg is bizonyosodhattunk, hogy jól sikerült, Max Verstappen önerőből a negyedik helyről rajtolva a harmadik helyre hozta be a versenyautót.