A Toro Rosso oldalán a tavalyi évben meglehetősen felemásan szerepelt a Honda, ám már a nyár elején tudni lehetett, hogy feláldozzák az egész évet azért, hogy idén sokkal nagyobb célokért küzdhessenek az anyacsapat oldalán. Ráadásul már a 2018-as szezon előtt kimondta a faenzaiak csapatfőnöke, hogy abban az évben még nem, később viszont kiváló eredményeket érhetnek el.
A téli tesztek után egyelőre mindkét fél rendkívül elégedett a partner munkájával a Red Bull háza táján. Bár Max Verstappen ismét rámutatott, hogy az elején még biztosan nem fognak nyerni, a főtanácsadó legalább öt futamgyőzelemre és világbajnoki esélyekre számít. A Honda lelkesedése átragadt az üzemanyag-szállítóra is, akik megérezték a győzelem szagát és egész télen megfeszített munkával igyekeztek a legjobb motorolajjal és üzemanyaggal előállni.
Az ExxonMobil kifejlesztett és tesztelt 36 új motorolaj-, valamint több, mint 40 üzemanyag-variációt, hogy megtalálják a legjobb kombinációt és a lehető legjobb teljesítményt sikerüljön kicsikarni az új Honda-motorból.
„A téli szünet során sikerült fejlődést elérnünk, bár még versenyen nem próbálhattuk ki eddig. Rengeteg információra és adatra van szükségünk még. Elegendő időnk volt elvégezni a változtatásokat, úgy döntöttünk, csináljuk meg! December elején Japánban jártunk, úgy láttuk, ez az utolsó olyan határidő, amit még tartani tudunk, ha nagy változtatást tervezünk” – nyilatkozta David Tsurusaki, az ExxonMobil motorsport-technológiai menedzsere a Motorsport.com szakoldalnak.
„Már azon dolgozunk, hogy a következő fejlesztési ütemet mikorra tervezzük be, előtte a lehető leghosszabban szeretnénk megvizsgálni az eredményeket a tesztpadon” – tette hozzá a szakember. Tsurusaki azt is kiemelte, hogy a Honda nagymértékű fejlődése miatt már rajtuk volt inkább a nyomás, hogy tartani tudják a lépést és megfelelő üzemanyaggal és motorolajjal tudják megtámogatni az erőforrást.
„A mostani fejlődésünk mindenképpen komoly előrelépés ahhoz képest, amit előtte nyújtottunk, ez pedig jó érzés” – tette hozzá Tsurusaki. Ezek a fejlesztések eredetileg év közben készültek volna el, ám már a szezonnyitón is az újításokkal támadhatnak a bikák.