Nem újdonság a Formula-1-ben, hogy egy-egy nagycsapatnak legalább egy fegyverhordozója is van. 2006-ban a Honda és a Red Bull kezdték a sort, amikor egy-egy nem titkolt fiókcsapattal jelentkeztek. A Super Aguri rövid életűnek bizonyult, a pénzügyi támogatások elapadása miatt egyértelművé vált, hogy hamarosan megszűnik az istálló, ez 2008 tavaszán meg is történt.
A Red Bull által (a Minardi felvásárlásával) létrejött Toro Rosso azonban a mai napig él és virul, nincsenek anyagi gondok sem és elég visszagondolni a tavalyi évre, mekkora segítséget jelentett az energiaitalosok számára, hogy a fiókcsapaton keresztül tökéletesen nyomon követhették a Honda-motor fejlődési ütemét. Idén már a bikák anyacsapata is a japánokkal szerződött és a szövetséget egyelőre siker övezi.
A Ferrari már a kilencvenes években is szorosabban együttműködött például a Sauberrel, mostani két szövetségese azonban jelentősen túlmutat az akkori viszonyokon. A Haas és az Alfa Romeo is erősen függ a Ferraritól, kis túlzással az olaszok kísérleti nyulai, de ez pénzügyileg és a teljesítményt nézve is igen hasznos a kiscsapatoknak, mivel a középmezőny elejére kerültek, nem utolsósorban a bivalyerős Ferrari-motornak köszönhetően. A független istállók azonban ennek hiányában folyamatosan elszigetelődnek és lemaradnak.
Kedden megbeszélést tartottak az istállók képviselői az FIA-val és a Liberty Mediával. A hírek szerint az új Concorde Egyezményről végzett tárgyalásokon a Renault és a McLaren is erősen lobbizott, hogy az előbb említetthez hasonló szövetségre lépjen egy topcsapat és egy kisebb vetélytárs.
Az Auto Motor und Sport című lap a Racing Point egy meg nem nevezett csapattagját idézi. „Nekem senki ne mondja, hogy a Ferrari és az Alfa Romeo között nem történik folyamatos adatcsere. A Sauber technikai igazgatója, Simone Resta közvetlenül a Ferraritól érkezett Svájcba és még a megszokott kötelező szabadságolási idő sem történt meg. Ez annyit jelent, hogy pontosan tudja mindkét istálló, mit és hogyan fejlesszen, hogyan osszák meg egymás között a munkát” – így a névtelen forrás.
A Haas csapatfőnöke szerint viszont ez a lobbi csak szándékos ártani akarás az olyan csapatoknak, mint az övék. „Úgy akarnak előrébb lépni, hogy ártanak nekünk és elvesznek valamit tőlünk. Mi ezt a modellt választottuk, mert a szabályok megengedik. Az új istállók be sem tudnának enélkül szállni a Formula-1-be. Miért kellene megváltoztatni, amikor bizonyítja hatékonyságát? Bárki átveheti ugyanezt a modellt, de nem szeretném én megmondani a Renault-nak, mit is kellene tennie” – reagált Günther Steiner.