Egy dolog állandó, a változás. Ez alól természetesen a Formula-1 sem kivétel. Ahogy a pilóták, csapatok, úgy a versenynaptár is állandóan, évről évre kisebb-nagyobb változáson esik át. Országok jönnek-mennek, versenypályák kerülnek ki, majd vissza a száguldó cirkusz vérkeringésébe.
Az F1 új irányítói folyamatosan azon fáradoznak, hogy a rajongók kedvében járjanak különböző újításokkal. Természetesen az autósport egyik legfontosabb eleme a versenypálya, amit a Liberty Media a jövőben úgy kíván megreformálni, hogy az épített pályák helyett egyre több utcai versenynek szorítana helyet a naptárban. Mely azonban már idén is rendkívül telített, a jövőben pedig akár a 25-öt is elérheti az évenkénti futamok száma.
Miami érkezése már szinte borítékolható, de a királykategória dalos pacsirtái Vietnám, Koppenhága, Berlin vagy épp London érkezéséről is csiripeltek az elmúlt időszakban, ráadásul ezek a helyszínek a város szívében látnák vendégül a királykategória mezőnyét. Az F1 hivatalos pályatervezője, Hermann Tilke szerint ez nagyon is jó hatással lehet a száguldó cirkuszra, a német pályatervező örömmel fogadja a Liberty Media utcai helyszínekről szőtt álmait.
„A profi sport számára szerintem nagyon jó hír, hogy egyre több utcai pálya kerülne be a naptárba. Ez az egész, és ami e mögött van, mind nagyon egyedi, hiszen minden város a maga nemében egyedülálló. Ha egy város központjában jársz, össze sem tudod hasonlítani a másikkal” ‒ fogalmazott Tilke az FIA keddi konferenciáján.
„Igazi utcai versenyből jelenleg három van a naptárban, Monaco, Szingapúr és Baku. Mindhárom teljesen különböző és egyedülálló helyszín. Ez nagyon érdekes az olyan profi sorozat számára, mint amilyen az F1. Úgy gondolom, ez a helyes út a Formula-1 számára.”
Tilke szerint egy-egy pálya megtervezése azért is nagyon nehéz, mert nem elég, hogy a profik élvezetes csatákat vívjanak rajta, minden más versenyzőnek is meg kell, hogy feleljen a pálya, legyen szó akár a 60 éves úrvezetőről, aki valamilyen versenyautóval, vagy nagyteljesítményű sportautóval szeretne biztonságosan autózni.
„Baku például kivétel. Az olyan pálya, amit csak profi pilóták számára alakítottunk ki, idős vagy nagyon fiatal versenyzőket ott nem látni és ez bizony különbség. Egy befektető viszont olyan pályát szeretne, melyet nem csak az F1-es pilóták vehetnek birtokba.”