Ha csak a leggyorsabb köröket nézzük a nyolc tesztnap összesítésében, akkor a Saubert vezető három pilóta (Marcus Ericsson, Pascal Wehrlein és Antonio Giovinazzi) mindössze a 19., 20. és 21. pozíciót foglalta el. Ellenben a harmadik legtöbb kört (összesen 788-t) teljesítették a Mercedes és a Ferrari után.
Egyetlen turbóhiba kivételével teljesen elkerülték a nagyobb technikai hibák a svájci istállót. Ezzel a megbízhatósággal a Sauber nyugodtan kezdheti a szezont. Hogy hiányzik-e a sebesség? Az előzetes jóslások alapján az igen népes középmezőny tagja lesz a csapat, annak is inkább a hátulján, ám közel sem akkora lemaradással, mint a köridőkből számítani lehetne. A teszt alapján ugyanis a McLarentől 3 tized, a Haastól 1,1 mp, a Toro Rosso, Force India, Renault triótól pedig 1,8 másodperc a lemaradás.
A hinwili gárdánál azonban nem kell kongatni a vészharangokat. Szinte folyamatosan sok üzemanyaggal körözött a csapat. Az elemzések többsége szerint ez legalább 1,5 másodperc javulást jelent majd. Adódtak azonban gondok is az aerodinamika terén. A pályán a Sauber egészen másképp viselkedett, mint azt a szélcsatornás mérések alapján gondolták.
Átépített fenéklemezzel próbálkoztak a svájciak, ez azonban nagyon rossz hatással volt a kocsi egyensúlyára. Az utolsó tesztnapon így újra a régebbi verzióval próbálkoztak. Ausztráliára egy újabb aero-csomagot terveztek, de az első kudarca után nem tudják, mennyire fog beválni a valóságban. Komoly gondok adódtak a keményebb gumikeverékeken, a közepest egyenesen használhatatlannak ítélték, képtelenek voltak megfelelően felmelegíteni. A Sauber szerencséjére az első futamra a Pirelli a lágyat, szuperlágyat és az ultralágyat szállítja.
Némi lemaradást okozott a svájciaknak a tavalyi évközi pénzügyi probléma. Csak 2016 júliusától oldódtak meg a gondok ilyen téren, augusztustól tudtak csak megfelelően a következő évi autó fejlesztésére koncentrálni, többen már tavaly év elejétől folyamatosan fejlesztettek. A megbízhatóságra építenek azonban az első néhány futamon.
A Hondánál és a három, Renault motort használó istállónál megbízhatósági gondok léptek fel, míg a Saubernél szinte nem is történt ilyen jellegű probléma a tavalyi Ferrari motorral. Az első motorfejlesztési csomagig (vélhetően az európai szezon kezdetére tehető) szeretne pontot, vagy pontokat szerezni a Sauber-Ferrari, mert arra számítanak a svájciaknál, hogy a többiek egyre megbízhatóbbak és gyorsabbak lesznek, míg előre láthatóan a Sauber tempója a tavalyi fejlesztésű (és az év folyamán majd erőforrás-frissítést nemigen kapó) Ferrari motor miatt fokozatosan visszaesik. Így a pontokat lehetőleg az évad elején próbálják szorgalmasan gyűjtögetni, később inkább a riválisok hibáira lecsapni.