DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
F1

Kínai statisztikák - Hamilton végre utolérte önmagát

Hányszor fordult elő, hogy három futamon át ugyanazok a pilóták végezzenek a dobogón, miben hasonlít egymásra Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen ferraris karrierje, és hány F1-es versenyt intettek le a safety car mögött?

A szezon első három versenyén csak három pilótát láttunk a dobogón Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Sebastian Vettel személyében. Az F1 története során még csak harmadik alkalommal fordult elő, hogy három egymást követő futamon ugyanaz a trió integetett a pódiumról. A két előző eset meglehetősen közel volt egymáshoz:

- A 2000-es Francia, Osztrák és Német Nagydíjon egyaránt Mika Hakkinen, David Coulthard és Rubens Barrichello állt a dobogón (mindegyikük egy-egy futamot nyert)

- A 2000-es szezonzáró Maláj Nagydíjon, illetve az ezt követő 2001-es Ausztrál és Maláj Nagydíjon pedig egyaránt Michael Schumacher, Rubens Barrichello és David Coulthard végeztek a pódiumon (itt mindháromszor Schumacher nyert)

Dppi_00000272_084



Sebastian Vettel a második olyan Ferrari-pilóta, aki a csapattal töltött első három versenye mindegyikén fel tudott állni a dobogóra. Ilyen korábban csak jelenlegi csapattársának, Kimi Raikkönennek sikerült, aki 2007-et szintén egy győzelemmel és két harmadik hellyel kezdte.

Lewis Hamiltonnak végre sikerült megdönteni azt az egyéni rekordját, amit pályafutása legelején ért el. 2007-ben nagy feltűnést keltett azzal, hogy újoncként 9 egymás utáni dobogóval nyitott, és bár azóta is szinte végig az élmezőnyt erősítette, egészen mostanáig nem tudta megismételni ezt a különleges sorozatot. Két hete Malajziában azonban beállította, most Kínában pedig felül is múlta azt, hiszen a tavalyi Olasz Nagydíjtól kezdve immár zsinórban 10. dobogójánál tart.

Az egyhuzamban begyűjtött pódiumok számát illetően ezzel az örökranglista 5. helyén áll, de akár már Bahreinben beérheti Sebastian Vettelt, aki kétszer is elért 11-es sorozatot. Az ezen lista élén álló Michael Schumacher zsinórban 19 dobogóját viszont csak akkor állíthatja be, ha egészen Monzáig egyszer sem szorul ki a legjobb három közül.

Hamilton hetedik alkalommal ért el mesterhármast a győzelem, a pole és a leggyorsabb kör megszerzésével, és tovább erősítette vezető helyét a sanghaji pálya legsikeresebb pilótái között, hiszen immár négyszer nyert itt, míg legközelebb Fernando Alonso áll hozzá két győzelmével.

ham_1

Alonso eközben a 12. helyen látta meg a kockás zászlót. Korábban csak egyszer fejezett be futamot ebben a pozícióban, ráadásul F1-es karrierje legelső versenyén, a 2001-es Ausztrál Nagydíjon a Minardival. De voltak már a spanyolnak ennél gyengébb eredményei is a célban, legutóbb a 2010-es Brit Nagydíjon, amikor a Ferrari egyik legkiábrándítóbb versenyén a 14. helyen intették le.

A Red Bull visszatért volna a 2008-as szintre? Az volt a legutóbbi olyan szezonjuk, amelynek első három futamán egyetlen egyszer sem végeztek a legjobb három között az időmérőn és a futamon sem.

Sergio Perez egy különleges eredménylistában állt az élre: a sport történetében soha senki nem végzett még olyan sokszor a 11. helyen, mint ő. A mexikói ugyan még csak 77 F1-es futamot tudhat maga mögött, de ezek során összesen 15 darab 11. helyezést szerzett. Ezzel megelőzte a 14 alkalommal ebben a pozícióban záró Olivier Panist és Giancarlo Fisichellát, akik Pereznél jóval több nagydíjrajt alatt jutottak el eddig az értékig.

Dppi_00115003_540

Romain Grosjean a tavalyi Monacói Nagydíj óta szereztek ismét pontot. Pastor Maldonadónak azonban ezúttal sem jött össze - a venezuelai immár ötödik évében járó F1-es pályafutása során is mindössze nyolcszor volt pontszerző eddig, igaz, ebből az egyik futamgyőzelem volt. Ráadásul Melbourne és Sepang után most sem jutott el a célig, a tavalyi szezonzáróról való kiesésével együtt pedig már zsinórban négy befejezetlen futama van - ilyen rossz sorozatot legutóbb Paul di Resta produkált 2013-ban.

Mialatt Maldonado a célba éréssel küszködik, Sanghajban már a Manornak is sikerült ez mindkét autóval - idén először ugyanis Will Stevens is felállhatott a rajtrácsra.

Ez volt a hetedik olyan Formula-1-es futam, amely biztonsági autó mögött ért véget. A korábbiak az 1999-es Kanadai Nagydíj, a 2009-es Ausztrál Nagydíj, a 2009-es Olasz Nagydíj, a 2010-es Monacói Nagydíj, a 2012-es Brazil Nagydíj és a 2014-es Kanadai Nagydíj. Egyedül Jenson Button mondhatja el magáról, hogy két biztonsági autó mögött leintett futamot is megnyert. A Mercedesnek ez volt az első ilyen.

sc

További érdekességek a safety car jelenlétével kapcsolatban, hogy 2001 és 2009 után most fordult elő harmadik alkalommal, hogy a szezon első három futamán egyaránt szükség volt a bevetésére, arra pedig még nem volt példa, hogy Sanghajban csak egyszer lépjen pályára a futamon: a korábbi években ha felbukkant, akkor legalább kétszer megtette.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: