DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök

SafetyCar

Miért nem Norris elé állt be a safety car?

Nem a versenyt vezető mclarenes, hanem Verstappen elé érkezett meg a bokszból a biztonsági autó az F1-es Miami Nagydíjon – az FIA elmagyarázta, mi történt.

részletek

A safety car „kinyírta” a Williams esélyeit Las Vegasban

Rendkívül ígéretes verseny elé néztek a Williams pilótái, akik az ötödik és hatodik helyről rajtolhattak Las Vegasban, ám végül pontot sem szereztek.

részletek

Az F1 biztonságának elképesztő fejlődése 1950-től

Hihetetlen fejlődésen ment keresztül a Formula-1 biztonsága, mind a pályákat, mind az autókat tekintve. Sorra vesszük a legfontosabb intézkedéseket.

részletek

50 év: Az F1-es biztonsági autók története

Az előttünk álló hétvégén van az 50. évfordulója annak, hogy a biztonsági autó először pályára hajtott egy Formula-1-es futamon.

részletek

Kategóriák, BoP, új szabály – amit Le Mans-ról tudni kell

Jön a centenáriumi Le Mans-i 24 órás: összegyűjtöttük a legfontosabb információkat a géposztályoktól a lebonyolításon át az új SC-procedúráig.

részletek

Tsunoda sem értette, az FIA megmagyarázta a biztonsági autós esetet

A pálya sajátosságai vezettek ahhoz a szokatlan jelenethez, amikor a Sao Pauló-i Nagydíj utolsó biztonsági autós fázisának végénél a lekörözött Yuki Tsunoda az élmezőnyből várhatta az újraindítást.

részletek

Két időmérő, több safety car – így javítaná a show-t az F1?

Az AMuS értesülései szerint a háttérben folyamatosak az egyeztetések arról, hogyan lehetne több tekintetben is javítani az F1 látványosságán: a lebonyolításhoz és a DRS-hez is hozzányúlhatnak.

részletek

„A csapatok nem tudtak megegyezni a biztonsági autóról”

Andreas Seidl elárulta, a csapatok tavaly Abu Dhabi után összeültek, és arról tárgyaltak, hogyan lehetne garantálni, hogy egy verseny ne végződjön safety car fázissal. Végül mindenki arra szavazott, maradjanak a jelenlegi szabályok.

részletek

Wolff élteti az FIA monzai döntését

Mint ismeretes, a vasárnapi futam a biztonsági autó mögött fejeződött be, s habár ennek a legtöbb a csapatfőnök és pilóta egyáltalán nem örült, addig Toto Wolff elégedett a szabályok betartásával.

részletek

Nemzetközi premier Goodwoodban: A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car

Fennállása 50. évfordulóját ünnepelve a BMW M GmbH számos nagyteljesítményű újdonságról lerántja a leplet Goodwoodban. Reflektorfénybe gurul így többek között a MotoGP™ új biztonsági autója is, amelyet az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, első BMW M3 Competition Touring műszaki alapjaira fejlesztettek ki a mérnökök. A BMW M3 Touring MotoGP™ Safety Car karosszériaborítása az 50. évforduló, illetve a BMW M divízió és a MotoGP™ közötti több évtizedes partnerség előtt tiszteleg.

részletek

Öt másodperccel lassabb az Aston Martin safety car a Mercedesnél

Teknősre emlékeztette Ausztráliában a biztonsági autó tempója Max Verstappent. A magyarázat: az Aston Martin modellje 200 lóerővel gyengébb, mint a Mercedes felvezető autója.

részletek

Pontosították a biztonsági autós szabályt

Egész pontosan annak szövegezését, így mostantól egyértelműen minden lekörözöttnek vissza kell vennie a körét, ha azt a körülmények lehetővé teszik és arra a versenyirányítás utasítást ad.

részletek