Furcsának hathatott, hogy míg Esteban Ocon félreállásakor csak virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe vasárnap Imolában a Haas letolásáig, addig Andrea Kimi Antonelli műszaki hibája után az igazi safety cart küldte pályára a versenyirányítás.
A két eset hasonló volt, sőt még a pályának is közel azonos pontján, a 7-es és 8-as kanyarok között történt, ezért lehetett meglepő az eltérő döntés. Aminek azonban volt persze racionális magyarázata, ami több tényezőből állt össze.
Ocon a 29. körben állt félre technikai gondok miatt, a francia pedig jelentősen megkönnyítette a marsallok dolgát azzal, hogy egy megnyitáshoz igen közel parkolta le a Haast, így a sportbíróknak csak ki kellett tolniuk a pálya melletti füves részről a versenygépet – ehhez elegendőnek bizonyult a VSC.
Antonelli alatt a 46. körben adta meg magát a Mercedes, ám két fontos különbség volt Ocon esetéhez képest. A fő problémát az okozta, hogy annál a megnyitásnál, ahova Ocon Haasát kitolták, már nem volt hely több autónak – éppen ezért hiába lett volna az a legközelebbi pont a 8-as kanyarhoz amúgy közelebb megálló olasznál is, másik megoldásra volt szükség.
Ez a 8-as és 9-es kanyarok közötti megnyitás lett, ám mivel azon a szakaszon a pálya emelkedik, ehhez a művelethez szükség volt a darus munkagépre. És ez indokolta azt, hogy ezúttal már az igazi biztonsági autót kellett beküldeni, hiszen a virtuális safety car nem gyűjti össze a mezőnyt, sokkal veszélyesebb olyan fázisban beküldeni sportbírókat és munkagépeket a pályára.
A teljes safety caros procedúra pedig értelemszerűen jóval időigényesebb is, mint a VSC: miután bejön a biztonsági autó, össze kell szednie a mezőnyt, utána kezdődhetett meg Antonelli autójának elszállítása, majd pedig a végén a lekörözöttöket – ez esetben csak Oliver Bearmant – el kellett engedni, hogy visszavehessék a körüket.
És csak ez utóbbit követő kör végén állhat ki a safety car a szabályok értelmében: ennek volt betudható, hogy Antonelli Mercedesének eltakarítása nagyjából 14 percbe – és nyolc körbe – telt az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon.