VSC
Wolff: Határozzuk meg, mikor van piros zászló!
A Mercedes F1-es csapatfőnöke nem ellenzi az állórajtos újraindításokat, de átláthatóságot szeretne annak kapcsán, mikor hogyan avatkoznak közbe.
részletekWolff: VSC nélkül elérhető volt a győzelem
A Mercedes csapatfőnöke szerint a szimulációik azt mutatták, hogy szorosan ugyan, de meglehetett volna az első hely Lewis Hamiltonnak Zandvoortban. Nem találja a szavakat Yuki Tsunoda bizarr leállására.
részletekElmagyarázta az FIA, mi történt a VSC végén
A virtuális biztonsági autós fázis végét jelző üzenet után szokatlanul sok idő telt el Le Castellet-ben a zöld zászlóig, Perezék erre fogták a dobogó elbukását is – most kiderült, mi is történt.
részletekVettel versenyét a VSC azonnal tönkretette
Hátulról rajtolva egy vonatba került és lehetséges taktikai előnyét a nem sokkal később érkező virtuális biztonsági autós fázis hazavágta. A végén kopott gumikon nem voltak esélyei.
részletekPerez: A csapat helyes döntést hozott
A rajtot követően még vezetett, a bakui futam többségében azonban csak a másodhegedűs szerep jutott neki Max Verstappen mögött. Egy forgatókönyv kedvezhetett volna Pereznek: ha a csapat kiáll az első VSC alatt.
részletekPalmer: Teljesen abnormális, hogy a VSC alatt is lehet kereket cserélni
Az egykori Formula-1-es pilóta szerint totálisan unfair, hogy a virtuális biztonsági autó versenyeket dönthet el, miközben arra találták ki, hogy a kialakult különbségek megmaradjanak.
részletekLecseréli Hamilton kormánykijelzőjét a Mercedes
Lewis Hamilton, miután lemaradt csapattársától, Valtteri Bottastól és csak második lett Azerbajdzsánban, rögtön azt mondta, változásokat szeretne csapata, a Mercedes részéről. Most kiderült az is, mire gondolt.
részletekHárom tiltással azonnal jobb lenne az F1
Nem újabb és újabb aerodinamikai szabályváltozásokra lenne szüksége a Formula-1-nek, érvel a szakértő: egyszerűen három mesterséges jelenséget kellene betiltani, és rögtön izgalmas futamokat kapnánk.
részletekVettel szerint kijátszható a VSC-szoftver
A Ferrari négyszeres F1-es világbajnoka úgy véli, sokkal jobb rendszerre lenne szükség, mert így a pilóták „csalhatnak”. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója nem érti, miről beszél a német.
részletekEzért nem kapott büntetést Verstappen
Biztonsági autós időszak alatti sárga zászlós időszakban előzött Max Verstappen, mégis megúszta a büntetést. Most már a pontos magyarázatát is megtudtuk, hogyan zajlott az eset.
részletek„A virtuális safety car haszontalan”
Bár másfél éve sikerrel alkalmazzák, Carlos Sainz szerint a középmezőny pilótáit több alkalommal is hátrányba hozza a biztonsági autó kiváltására is alkalmas megoldás.
részletekMilyen újdonságok várnak ránk 2016-ban?
Bár alapvető szabálymódosításokról nem beszélhetünk, idén is több dolog változik az F1-ben: új csapat csatlakozik a mezőnyhöz, új helyszín került be a naptárba és többféle gumit kínál a Pirelli.
részletek