A Formula-1-es Francia Nagydíj utolsó szakaszában Guanyu Zhou félreálló autójának mentése miatt lépett életbe egy virtuális biztonsági autós fázis. Miután az Alfa Romeót kitolták a bukótérből, megjelent a „VSC vége” felirat, ám a szokottnál – a szabályok szerint az üzenet után 10-15 másodperccel következik az újraindítás – jóval tovább kellett várni arra, hogy valóban zöld zászlót kapjanak a pilóták.
Mindez okozott némi kavarodást is az élmezőnyben, Sergio Perez és Christian Horner Red Bull-főnök egyaránt arról beszélt a leintés után, hogy két üzenetet is kaptak a VSC végéről, és ennek volt köszönhető, hogy a mexikói pilóta elbukta a dobogós helyezést az újraindításra jobban reagáló George Russell-lel szemben.
Horner azt is belengette, hogy az FIA-tól fog magyarázatot kérni a történtekre. Az FIA pedig a Paul Ricard-i futam után ki is adott egy rövid közleményt, amely szerint rendszerhiba okozta azt, hogy késett a zöld jelzés és egy második üzenetet is ki kellett küldeniük:
„Egy második ’VSC-fázis vége’ üzenetet küldtünk ki egy hardveres probléma miatt, ami automatikusan egy tartalékrendszerre váltott át, ami már pontosan úgy működött, ahogy ilyen helyzetben kell is. Minden információt egyidejűleg juttattunk el az összes csapathoz. A VSC-fázis végét jelző visszaszámlálási idő a pálya széli paneleken megjelenő zöld zászlóig mindig véletlenszerű” – fogalmaztak a közleményben, utalva arra is tehát, hogy nincs fixen meghatározott idő az üzenet és a zöld jelzés között, csak a fentebb említett 10-15 másodperces sáv.