Amikor Lewis Hamilton elmondta az Azerbajdzsáni Nagydíjon szerzett második helyét követően, hogy változásokat szeretne csapata, a Mercedes részéről, még senki nem igazán értette, miről beszél a vb-címvédő, azóta viszont egy, a Mercedes által közzétett videóban a csapat elmondta, miről is van szó.
James Vowles a videóban úgy fogalmazott, hogy „A VSC-periódus idején Lewis nem látta azt a deltaidőt, amihez képest teljesítenie kellett volna, így pedig tizedeket vesztett Valtterihez képest, ami végül kulcsfontosságú volt a futamgyőzelmet illetően. Amikor a VSC-periódus befejeződik, nekünk ráhatásunk van arra, hogy mi látszódjon a kormány kijelzőjén, és ekkor megkértük néhány változtatásra, ami normális, hiszen az autó jobban működik ezektől.”
„A másik faktor, ami közrejátszott ebben, az az, hogy ha például a 16-os kanyarnál ér véget a VSC, ott csak annyi instrukció jön, hogy nyomd a gázt. Viszont a periódus egy féktávon ért véget, itt pedig nagyon nehéz modellezni, hol is áll az ember a deltaidőhöz képest. Ő maga nem követett el semmilyen hibát, viszont amiatt, hogy nagyon nehézkes helyen ért véget a VSC-időszak, és nehéz volt instrukciókat adni a deltaidővel kapcsolatban, vesztett nagyjából két másodpercet, ezen pedig nagyon sok múlt a végén.”
Dolgoznak a megoldáson. „Mi, a magunk részéről tudunk dolgozni azon, hogy pontosabb információkat kapjanak a versenyzőink a deltaidőhöz képest, Barcelonáig pedig remélhetőleg meg is születik erre a megoldás. Viszont az kicsit mindig lutri, hol ér minket a virtuális Safety Car-periódus vége.”