Sebességkorlátot vezet be a dupla sárga zászlós szakaszokon az FIA már a hétvégi Formula-1-es Monacói Nagydíjtól kezdődően. Kiemelendő, hogy a szabályozás csak a virtuális vagy igazi biztonsági autós fázisokra vonatkozik.
Eddig a szabályzat – pontosabban a Nemzetközi Sportkódex – csak annyit írt elő dupla sárga zászlós jelzés esetére, hogy a pilótáknak „jelentősen csökkenteniük kell a sebességüket”, és „fel kell készülniük az irányváltásra vagy akár a megállásra”.
Csakhogy a VSC- és safety car-fázisok alatt érvényben lévő deltaidős rendszer miatt, amely előírja, hogy milyen részidőnél kell lassabban menniük egy adott szektorban, előfordulhatott olyan is, hogy a versenyzők épp a dupla sárgás részen gyorsítottak némileg, hogy jobban megközelítsük a deltaidőt és visszahozzák a más etapon elveszített időt.
Ennek akarja elejét venni az újítással az FIA: „Voltak alkalmak, amikor az autók szabályos keretek között növelték a sebességüket, hogy visszahozzák az elveszített időt a referenciaidőhöz képest” – magyarázta Tim Goss, a Nemzetközi Automobil Szövetség sportigazgatója. „Amit szeretnénk, hogy ezt a rendszert kibővítve biztosítsuk, hogy a versenyzők tartsák magukat a deltaidőhöz, amikor dupla sárgát lengetnek virtuális vagy rendes biztonsági autós időszak során, ezért sebességlimitet vezetünk be ezeken a szakaszokon.”
Az FIA célja ezzel természetesen a biztonság növelése, különös tekintettel az incidenseknél – amelyek miatt a dupla sárga zászlós jelzés érvényben van – dolgozó marsallokra.
Olivier Hulot, az FIA F1-es elektronikáért felelős részlegének vezetője elismerte, hogy az újítás eredményezheti azt, hogy valaki hátrányba kerül a riválisokkal szemben, hiszen előfordulhat, hogy az egyik autónak még lassítania kell a vonatkozó zónában, míg ellenfelének már nem, de a szakember hangsúlyozta, hogy a biztonsági szempontok előbbre valók ennél.