Vasárnap Lando Norris balesete miatt tizenkettedik alkalommal fordult elő az F1 történetében, hogy biztonsági autós fázissal ért véget egy nagydíj. Ez először épp Kanadában történt meg 26 évvel ezelőtt, azon a versenyen, amelyen a Bajnokok Fala a nevét kapta, s amely a négy biztonsági autós fázissal átírta az addigi rekordot.
Az utolsó safety cart azon a futamon Heinz-Harald Frentzen balesete miatt kellett beküldeni, ezt követően majdnem tíz évet kellett várni a következő ilyen esetre: a 2009-es szezonnyitón Vettel és Kubica ütközése miatt biztonsági autó mögött született meg a Brawn GP első győzelme – de hasonlóan emlékezetes a 2012-es idényzáró, melyen Paul di Resta bukása után Vettel harmadik bajnoki címét a safety car beküldése biztosította be.
Az elmúlt másfél évtizedben a következő versenyeken futott még be a mezőny safety car-fázis alatt: 2009 Monza (Hamilton balesete), 2010 Monaco (Trulli és Chandhok ütközése), 2014 Montreal (Perez és Massa ütközése), 2015 Sanghaj (Verstappen műszaki hibája), 2019 Bahrein (Ricciardo és Hükenberg műszaki hibája), 2020 Bahrein (Perez műszaki hibája), 2022 Monza (Ricciardo műszaki hibája), 2023 Melbourne (Sargeant és De Vries, illetve Gasly és Ocon ütközése).
Nem először fordul elő, hogy egyes vélemények szerint inkább meg kellett volna szakítani a versenyt, hogy zöld zászló alatt futhassanak be a versenyzők – igaz, a 2023-as ausztrál esetben épp ez a törekvés vezetett a verseny végi káoszhoz –, a 2022-es Olasz Nagydíjon például Ricciardo McLarenjének leállásával a verseny utolsó hét köre veszett oda, sokak szerint feleslegesen.
Most többek között a pikírt véleményeiről (is) ismert 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve vetette fel ezt a közösségi médiában: „A szabályok lehetővé teszik, hogy piros zászlóval újraindítsuk a versenyt egy izgalmas, kétkörös sprintre, de ők inkább egy unalmas safety car mögötti befutót választottak. Hát, kár érte.”
Érdekel minket a ti véleményetek is: egyetértetek Villeneuve-vel, vagy úgy gondoljátok, hogy ha egyszer úgy alakult, hogy a biztonsági autó mögött fut be a mezőny, akkor nem kell ebbe mesterségesen belenyúlni?