DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

Motorok

Összehívja az FIA a gyártókat a V10-esek ügyében

Az F1-es Bahreini Nagydíj péntekjén ülhetnek össze a motorgyártók, hogy megvitassák az esetleges jövőbeli váltást – amelyet egyelőre többen elleneznek.

részletek

„Mintha halo nélkül mennénk” – Alonso a V10-ről

Verstappennel és Hamiltonnal ellentétben az F1-es mezőny harmadik világbajnoka nemigen támogatja a V10-esek visszatérését: szerinte már más idők járnak.

részletek

„A V6-osoknak sosem volt jó hangjuk” – Hamilton

Ha közben a fenntarthatósági célkitűzéseket is teljesíteni tudja az F1, akkor a hétszeres világbajnok támogatja a V10-es motorok visszatérését.

részletek

„Vágyálom” – még messze a V10-esek visszatérése?

A következő ciklus lerövidítése többeket elriaszthat, a jelenlegi motorok megtartása pedig több szempontból is képtelenség – véli Pat Symonds és Toto Wolff.

részletek

Megerősítette az FIA: akár már 2028-ban jöhetnek a V10-es motorok

Nikolas Tombazis szavai alapján valóban nem kizárt a 2026-os F1-es motorszabályok kukázása sem – de ehhez mindenki beleegyezése kellene, és nem is ez a fő kérdés.

részletek

„Visszatérhetnének a V10-esek az F1-be” – Ben Sulayem

Az FIA elnöke felvetette, hogy talán jó lenne, ha újra V10-es motorok hajtanák az F1-es autókat. Stefano Domenicali is beszélt már erről.

részletek

Létrehozta F1-es motorcégét a Cadillac

GM Performance Power Units LCC néven alapított az erőforrások fejlesztéséért felelős vállalatot az amerikai gyártó – már vezetőt is neveztek ki az élére.

részletek

Milyen motorral mennek az F1-es csapatok 2026-tól?

A Ferrari és a General Motors keddi bejelentésével teljessé váltak a csapat–motorgyártó párosítások az új érára: összegyűjtöttük a listát és a változásokat.

részletek

Bejelentés: 2028-ig Ferrarival folytatja a Haas

Az amerikai istálló meghosszabbította a szerződését az olasz motorgyártóval, így az új szabályrendszer első három évében is az ő erőforrásaikat használják majd az F1-ben.

részletek

Hangosabb és teljesen új F1-es motorok jöhetnek 2030-tól?

Stefano Domenicali F1-vezérigazgató elhintette, hogy az évtized végén akár a hibrid erőforrásoknak is búcsút inthet az F1.

részletek

Override gomb lesz a 2026-os F1-es autókban

Az egykori KERS-hez lesz hasonló a mód, amely plusz 10 km/h sebességet biztosít. Az energia menedzselése ugyanolyan fontossá válik két év múlva, mint az abroncsoké.

részletek

Bejelentés: Így változik a sprinthétvégék lebonyolítása

Ülésezett az F1 Bizottság: módosul a sprintformátum, növelik az egy szezonban használható motorok számát, változik a DRS-használat – itt vannak a döntések.

részletek