Motorok
Összehívja az FIA a gyártókat a V10-esek ügyében
Az F1-es Bahreini Nagydíj péntekjén ülhetnek össze a motorgyártók, hogy megvitassák az esetleges jövőbeli váltást – amelyet egyelőre többen elleneznek.
részletek„Mintha halo nélkül mennénk” – Alonso a V10-ről
Verstappennel és Hamiltonnal ellentétben az F1-es mezőny harmadik világbajnoka nemigen támogatja a V10-esek visszatérését: szerinte már más idők járnak.
részletek„A V6-osoknak sosem volt jó hangjuk” – Hamilton
Ha közben a fenntarthatósági célkitűzéseket is teljesíteni tudja az F1, akkor a hétszeres világbajnok támogatja a V10-es motorok visszatérését.
részletek„Vágyálom” – még messze a V10-esek visszatérése?
A következő ciklus lerövidítése többeket elriaszthat, a jelenlegi motorok megtartása pedig több szempontból is képtelenség – véli Pat Symonds és Toto Wolff.
részletekMegerősítette az FIA: akár már 2028-ban jöhetnek a V10-es motorok
Nikolas Tombazis szavai alapján valóban nem kizárt a 2026-os F1-es motorszabályok kukázása sem – de ehhez mindenki beleegyezése kellene, és nem is ez a fő kérdés.
részletek„Visszatérhetnének a V10-esek az F1-be” – Ben Sulayem
Az FIA elnöke felvetette, hogy talán jó lenne, ha újra V10-es motorok hajtanák az F1-es autókat. Stefano Domenicali is beszélt már erről.
részletekLétrehozta F1-es motorcégét a Cadillac
GM Performance Power Units LCC néven alapított az erőforrások fejlesztéséért felelős vállalatot az amerikai gyártó – már vezetőt is neveztek ki az élére.
részletekMilyen motorral mennek az F1-es csapatok 2026-tól?
A Ferrari és a General Motors keddi bejelentésével teljessé váltak a csapat–motorgyártó párosítások az új érára: összegyűjtöttük a listát és a változásokat.
részletekBejelentés: 2028-ig Ferrarival folytatja a Haas
Az amerikai istálló meghosszabbította a szerződését az olasz motorgyártóval, így az új szabályrendszer első három évében is az ő erőforrásaikat használják majd az F1-ben.
részletekHangosabb és teljesen új F1-es motorok jöhetnek 2030-tól?
Stefano Domenicali F1-vezérigazgató elhintette, hogy az évtized végén akár a hibrid erőforrásoknak is búcsút inthet az F1.
részletekOverride gomb lesz a 2026-os F1-es autókban
Az egykori KERS-hez lesz hasonló a mód, amely plusz 10 km/h sebességet biztosít. Az energia menedzselése ugyanolyan fontossá válik két év múlva, mint az abroncsoké.
részletekBejelentés: Így változik a sprinthétvégék lebonyolítása
Ülésezett az F1 Bizottság: módosul a sprintformátum, növelik az egy szezonban használható motorok számát, változik a DRS-használat – itt vannak a döntések.
részletek