Motorbefagyasztás
Binotto még nem látott ekkora fejlődést Maranellóban
A csapatfőnök 25 éve dolgozik a Ferrarinál, és meglátása szerint motorfronton még sosem javultak akkorát, mint 2021-ről idénre. Egyúttal elismerte, a megbízhatóságot feláldozták a teljesítményért cserébe – szem előtt tartva a motorbefagyasztást.
részletekNagy kérdőjel a Mercedes módosított motorja
Tűkön ülve várja Hywel Thomas csapata az első pályatesztet: akkor derül ki, megfelelnek-e a valóságnak számításaik. A tét jelentős, hiszen a motorteljesítményt 2026-ig befagyasztják.
részletekWolff: Sértő és megalázó a motorkiegyenlítés
Zárkózzon fel mindenki fejlesztés útján, ahogy tette idén a Mercedes – ezzel a jelmondattal határolódik el Toto Wolff attól, hogy a 2022-es tervezett motorbefagyasztás előtt egy szintre hozzák az erőforrásokat.
részletekRábólintana a Red Bull kérésére a Mercedes
Toto Wolff csapatvezető belemenne a motorfejlesztések befagyasztásába, amely garantálná, hogy a Red Bull a Honda F1-es kiszállása után átvehesse a japán motorgyártó fejlesztési programját.
részletek„Csak a Mercedesnek tiltsák a fejlesztést”
A DTM-ből vett ötlettel állt elő Monisha Kaltenborn, a Sauber F1-es csapatfőnöke: úgy egyenlítené ki a motorok közti különbséget, hogy a Ferrarit, Renualt-t és Hondát engedné fejleszteni, a Mercedest nem.
részletekMegkönyörülhet a Mercedes a többi gyártón
A németek kezében a döntés arról, lesz-e változás a motorszabályokban jövőre – és lehetséges, hogy a Renault sorsáról is – Toto Wolff pedig elárulta, hajlandóak kompromisszumra.
részletekA Renault motorjának kétharmada megújult
A címre többen felkaphatták a fejüket, a szabályok ugyanis elméletileg az erőforrás 48 %-ának megváltoztatását jelentik. A hangsúly, mint a Renault is kifejtette, az „elméletileg” szón van.
részletekA Honda nyert két extra napot a fejlesztésre
Egy jó és egy rossz hír érte a Hondát, már ami az F1-es „motorzsetonokat” illeti: a büntetlen fejlesztésre kaptak két extra napot, a homologizáció utánra viszont kevesebb marad, mint várhatták.
részletekA Renault spórolhat zsetonjával
Így szabadon fejleszthetnének akár a Formula-1-es szezon végén is, amikor a riválisok már nem – ezzel azonban látszólag az év legnagyobb részét feláldoznák 2016-ért.
részletekDennis ma kér plusz fejlesztést a Hondának
A várakozások szerint ma, az F1 Stratégiai Csoportjának párizsi ülésén jelenti be Ron Dennis a Honda igényét arra, hogy az eredetileg megbeszéltnél több fejlesztési zsetont kapjanak február 28 utánra.
részletekA Honda is fejleszthet szezon közben
Egy komplex, s első olvasatra igazságos megoldás született az elmúlt hetek nagy kérdésére: a Hondát épp olyan mértékben illeti meg a szezonközi fejlesztés, mint a három másik F1-es motorgyártót.
részletek2014-es motorok a Spanyol Nagydíjig?
Az F1-es motorok fejlesztésének új szabályai a gyakorlatban azt jelenthetik, hogy a csapatok tavalyi erőforrásaikat fogják használni a Spanyol Nagydíjig, a továbbfejlesztett változatok pedig az európai versenyeken mutatkoznak be.
részletek