Steward
Héjas Szilárd
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. november 26. szombat
F1

Binotto még nem látott ekkora fejlődést Maranellóban

A csapatfőnök 25 éve dolgozik a Ferrarinál, és meglátása szerint motorfronton még sosem javultak akkorát, mint 2021-ről idénre. Egyúttal elismerte, a megbízhatóságot feláldozták a teljesítményért cserébe – szem előtt tartva a motorbefagyasztást.

Amilyen hirtelen elvesztette motorelőnyét 2019-et követően a Ferrari, olyan nagy ugrással nyerte vissza a lóerőket a 2022-es szezonra – a motor és az F1-75 karosszéria párosítása nyerő kombináció, még ha a megbízhatatlanság és a stratégiai hibák miatt nem is sikerül kiaknázni a potenciált eredmények tekintetében.

„Az erőforrás tekintetében tisztábban láttunk, hiszen ezen a téren a szabályok változatlanok voltak. Erőforrás tekintetében nagy számokat jelöltünk ki célként. Ami pedig a 2022-es erőforrás tavalyi szezon során történt fejlesztését illeti, a Maranellóban töltött 25 év során nem láttam még ahhoz foghatót. Ez mutatja, hogy a csapat képes eredményeket szállítani” – mondta a Motorsport.com-nak adott interjúban Binotto, aki a 25 évből közel 20-at a csapat motorrészlegén töltött.



Az előrelépés a motorfejlesztés befagyasztása miatt volt fontos a csapatnak: március 1-jén homologizálták az erőforrás legtöbb komponensét, beleértve a belsőégésű motort, melyekre egészen 2026-ig fejlesztési tilalom vonatkozik. Felmerült a kérdés, hogy a Ferrari műszaki hibái összefüggésben vannak-e azzal, hogy a mérnökök a határokat feszegették a határidő miatt.

„Nem tudom, a határokat feszegettük-e, hiszen a teljesítményszerzés érdekében sosem lehet eléggé feszegetni a határokat. Egyértelmű, hogy a teljesítmény prioritás számunkra a megbízhatósággal szemben. Mit jelent ez? Talán elmaradtunk a homologizációs tervünktől. De még ennél is fontosabb, hogy korlátozások vonatkoznak a tesztpadon töltött órákra. Ezek a korlátozások hatással vannak az eredményre, mert mikor nem volt megkötés, egyszerűen megsokszoroztuk a tesztpadon töltött időt megbízhatóság és teljesítmény érdekében” – ismerte el Binotto, hogy a megbízhatóság másodlagos fontosságú volt.

„Az órák korlátozása miatt szeptember-december során dönteni kellett. Inkább a teljesítmény terén feszegettük a határokat a megbízhatóság helyett, ami normál esetben a terv lett volna. Ugyanis a lemaradást le kellett dolgozni, mielőtt befagyasztják a motorokat négy szezonra, a megbízhatóságot viszont később is ki lehet javítani” – magyarázta Binotto, hogy a Ferrarinak négyéves távlatban kellett gondolkodnia, ezért inkább vállalták az idei szezon során fellépő motorproblémák esélyét, cserébe a következő évek teljesítményéért.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: