Pénteki hír, hogy a javaslatot eddig ellenző Ferrari is támogatja a motorfejlesztés 2022-től történő befagyasztását: ezzel a szabállyal a Red Bullt segítenék, hogy a csapat tovább használhassa a Honda motorjait gyári háttér nélkül és versenyképes is maradhasson. (A Renault támogatását továbbra sem sikerült elnyerni.)
Ahhoz viszont, hogy a motorokat befagyasszák több évre, a Ferrari és Red Bull szerint először egy teljesítménykiegyenlítésre van szükség: máskülönben a gyártók közti különbségek – és valószínűleg a Mercedes előnye – szezonokon keresztül megmaradna. Ettől a javaslattól zárkózik el vehemensen a német márka.
„Ez a vég kezdete lenne. Az erőforrást nem csupán puszta motorerőben lehet mérni, hanem a vezethetőség, a tömeg, a hűtés is számít. Nem lehet egyszerű formulát kidolgozni, amely ezeket mind magába foglalja. A Mercedes ezt nem támogatná” – idézi az Autosport a tiltakozó Wolffot. Az osztrák a korábban már használt fejlesztési zsetonrendszerhez hasonló elképzeléstől is elzárkózik, ami szintén a javasolt megoldások között szerepel.
„Volt zsetonrendszerünk a múltban a szabályzat kezdetén, de mivel egyes kollégáink ennek megszüntetését kérték, hogy felzárkózhassanak, beleegyeztünk a zsetonok eltörlésébe. Most egyes kollégáink újra előálltak egy kiegyenlítési rendszerrel, ami, hogy őszinte legyek, szinte sértő.”
„Az utóbbi években azt láthattuk, hogy a Ferrari volt a legerősebb motor 2018-ban, 2019-ben pedig messze a legjobb. Mi is fejlesztésbe kezdtünk, kitoltuk a határokat, 2020-ban pedig elhoztuk a pályára, amitől azt reméltük, felzárkóztat minket. Ezért nem tudom felfogni, hogy bármelyik gyártó, amely bízik a képességeiben, hogy motort és karosszériát tud fejleszteni, egy mechanizmust akar bevezetni, amely kiegyenlíti az erőforrásokat. Nem hiszem, hogy bárki elfogadna egy ilyen nyilvános megaláztatást” – mondta Wolff, akinek elzárkózása újabb akadály lehet a Red Bull Hondával való tervei előtt.
Az osztrák hozzátette, a Formula-1 nem juthat más szériák sorsára: a DTM-ére, ahol éveken át a büntetősúlyokról beszéltek, valamint a GT-versenyzésére, ahol a gyártók eleve úgy tervezik meg motorjaikat, hogy manipulálják a szabályokat.