DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Fordulat: A Ferrari is beadta a derekát, jöhet a korlátozás

Elhárult egy akadály az F1-es erőforrások 2022-es befagyasztása elől, miután a Ferrari meggondolta magát, és átpártolt a támogatók közé. Feltételük volt, hogy hamarabb érkezzen a generációváltás.

Rövid időn belül nagyot léptek előre a Formula-1-es erőforrások fejlesztéseinek befagyasztásáról zajló tárgyalások. A téma a közelmúltan lett ismét aktuális a sorozatban, miután a Honda pár hete bejelentette kivonulását, más gyártók érkezésével pedig még évekig nem lehet számolni. Ráadásul a japánok erőforrásaival versenyző Red Bull és Alpha Tauri átvállalná a Hondák üzemeltetését és karbantartását, a fejlesztésekre viszont nincs kapacitásuk. Így jött az ötlet a Red Bull részéről, hogy 2022-től fagyasszák be az erőforrások fejlesztését, hiszen az így csökkenő kiadásokkal a többi gyártó is szívesebben marad a sorozatban. 

ferrari-teszt-20201x



A felvetést eleinte csak a Mercedes támogatta, míg a Ferrari és a Renault ellenezte. Mostanra viszont a Ferrari is beállt a támogatók közé, miután Mattia Binotto csapatfőnök elmondása szerint körbejárták a kérdéskört, és megértették, a Red Bull miért ragaszkodik a Hondához. Persze a döntéshez az is kellett, hogy az ő feltételük is teljesüljön: azt akarták, hogy az eredetileg 2026-ra tervezett újgenerációs, nagy ígéretekkel kecsegtető erőforrások hamarabb debütáljanak az F1-ben.

„Támogatjuk a befagyasztás alkalmazását, mert ez azt jelentené, hogy az új erőforrások bevezetését is előrébb hozhatnánk 2025-re. Nem ez az első eset, hogy a helyzetet ismerve és megértve a Ferrari felelős döntést hoz. Támogatni fogjuk a befagyasztást, ha egy évvel előrébb hozzuk az új motorok bevezetését” – nyilatkozta Binotto a Motorsport pénteki kérdésére.

lec-eifel-2020

Binotto hozzátette: fontos szempont, hogy a befagyasztás pillanatában a négy motorgyártó erőforrásai nagyjából egy szintet képviseljenek. „Zajlanak a tárgyalások az FIA-val és az F1-gyel egy esetleges teljesítménykiegyenlítés alkalmazásáról. Ezek a részletek fontosak, mert három évre bebetonoznánk a gyártók közötti relatív különbségeket.”

Három év állóháború után aztán jöhetnek a következő generációs hibrid erőforrások, amelyekkel a jelenlegiek több hibáját is ki kellene küszöbölni. „Úgy gondolom, a mostaniakhoz képest egészen eltérőek lesznek. A Ferrari úgy látja, bizonyos szempontokat figyelembe kell venni. Ilyen például a költség. Pénzügyileg fenntarthatóbbnak kell lenniük. A jelenlegiekhez képest 50%-kal kevesebbe kellene kerülniük. Nehéz feladat lesz ezt figyelembe véve meghatározni a technikai paramétereket. A széndioxid-kibocsátás kapcsán is magas elvárásokat kell megfogalmaznunk. Összefogásra és cselekvésre van szükség a gyártók, az F1 és az FIA részéről, ha gyorsan akarunk haladni. Ez fogja meghatározni az F1 2025 és 2030 közötti jövőjét” – idézte a szakembert a Motorsport.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: