Várható volt, hogy a Honda szezonközi fejlesztésének engedélyezésével még nem ér véget az erőforrások körüli vita. A japán motorszállító ugyanis nem elégszik meg azzal, hogy a másik három gyártó február 28. után megmaradt fejlesztési zsetonjainak átlagát megkapja, hanem annyit szeretne, amennyi a három gyártó közül a legtöbbet megtartó „tarsolyában” marad.
Az átlagolást ugyanis a Honda igazságtalannak tartja, a kerekítés módját pedig különösen, melynek értelmében a 7,9 is 7-nek számít. Csak emlékeztetőül: a 32 zseton jelképezi az erőforrás alkatrészeinek 48 százalékát, maximálisan ennyi módosítható a 2014-es motorokhoz képest.
A német AMuS értesülései szerint Ron Dennis a Stratégiai Csoport mai ülésén kérvényezi az „egyezség” módosítását, ám ebbe a riválisok aligha egyeznek bele. Pedig alighanem kulcsfontosságú lenne ez a Honda számára, hiszen jelenleg igen nagynak tűnik a hátrányuk a riválisokhoz képest.
A semleges nézők és a sportág szempontjából kétségkívül jó lenne, ha a Honda megkapná ezt az engedményt, hiszen egyrészt csak előnyére válhat a Formula-1-nek, ha eggyel több erős szereplője van a mezőnynek, másrészt pedig az esetleges további gyártók számára újabb riasztóerőt jelenthet, ha a japánok kudarcot vallanak...