Eldőlt az elmúlt hetek egyik legnagyobb kérdése, az FIA engedélyezi a Hondának, hogy a három másik motorgyártóhoz hasonlóan szezon közben is fejleszthessen 2015-ös erőforrásain – az ezt lehetővé tevő kiskapu ugyanis eredetileg nem vonatkozott volna a japánokra.
Miután ez kiderült, a Honda tárgyalásokba kezdett az FIA-val, hiszen mindenképpen el akarták azt kerülni, hogy igazságtalanság érje őket – mondván, elég hátrány az is számukra, hogy egy évvel kevesebb tapasztalatuk van, mint a riválisoknak. Eric Boullier nemrég úgy nyilatkozott a Skynak, hogy bízik az igazságos, mindenki számára elfogadható megoldásban.
A motorsport.com a BBC nyomán arról számolt be, hogy a japán gyár és Charlie Whiting egy komplex megoldást dolgoztak ki, melynek eredményeképp a Honda pontosan annyit fejleszthet majd év közben, mint amennyit a három másik motorgyártó fog. Ennek módja a következő:
A Renault, a Mercedes és a Ferrari egyaránt 32 „fejlesztési zsetonnak” megfelelő mennyiségű alkatrészt módosíthat erőforrásán a 2014-eshez képest, s a fent említett „kiskapu” azt teszi lehetővé, hogy ezek egy részét szezon közbeni fejlesztésekre is megtarthatják. A Honda annyi zsetonnal rendelkezik majd a február 28-i homologizációt követően, mint amennyi a három gyártó megmaradó zsetonjainak átlaga.
Azaz ha például az egyik gyártó nyolc, a másik hat, a harmadik pedig hét zsetont tart meg a 32-ből, akkor a Hondának hét zsetonja lesz majd. A Mercedes azon döntése tehát, miszerint az évnek a tavalyi motorjával vág neki, azaz mind a 32 zsetont megtartja, egyértelműen a Honda malmára hajthatja a vizet.