DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
F1

Nagy kérdőjel a Mercedes módosított motorja

Tűkön ülve várja Hywel Thomas csapata az első pályatesztet: akkor derül ki, megfelelnek-e a valóságnak számításaik. A tét jelentős, hiszen a motorteljesítményt 2026-ig befagyasztják.

A 2022-es szabályváltozások mindenekelőtt az aerodinamikára és karosszériára vonatkoznak, de a V6-os motorok is átalakuláson esnek át. Egyrészt igazítani kell rajtuk, hogy optimálisan működjenek a megváltozott kanyarsebességek mellett, másrészt E10-es bioüzemanyagra kell átállni – erre mondta Hywel Tomas, a Mercedes motorrészlegének főnöke, hogy az erőforrások 2014-es bevezetése óta nem történt ekkora szabályváltozás.

„A 2022-es autó nagyon-nagyon különbözik” – mondta az Autosport által idézett Thomas a Mercedes videójában. „Azt tudjuk, hogy az aerodinamika más. A Brackley-ben dolgozó csapattal való közös munka alapján arra számítunk, hogy az autó kisebb mértékben másképp fog viselkedni, ezért a versenyzőknek is más igényeik lesznek az előző évekhez képest, mikor a kanyarokat teljesítik.”



„Szimulációkat és rengeteg számítást végeztünk, módosítottuk a motort és annak viselkedését. Így reagálni tudunk majd arra, ha a versenyző kicsit máshogy adagolja a gázt, talán kicsit más időben. Természetesen nyugtalanul várjuk, hogy végre jöjjön az első pályateszt, ahol meglátjuk, helyesek-e a szimulációk. Reméljük, hogy igen, ha pedig nem, akkor igazítunk még az erőforráson, hogy a versenyző pontosan azt kapja, amit kér a motortól” – magyarázta a motorfőnök, hogy csak az első pályateszten derül ki, megfelelően nyúltak-e az alkatrészhez.

Egy másik lehetséges buktató a motorbefagyasztás. A szezon kezdetétől a 2026-os új formuláig nem lehet majd az erőforrásokhoz nyúlni: „A teljesítmény specifikációját befagyasztották. Hogy mit jelent ez? Azt, hogy 2022 kezdetétől az új motor érkezéséig, ami várhatóan 2026-ban lesz, a motor teljesítménye be lesz fagyasztva.”

„A következő év felétől fogva az elektromos rendszereket szintén befagyasztják a teljesítmény aspektusában. Ez azt jelenti, hogy nem tudunk teljesítményt fokozó fejlesztéseket bevetni az év folyamán, csupán a megbízhatóságot növelőket. Tekintve az új üzemanyagot, a motorteljesítmény befagyasztását a szezon során és a teljesen új autót, az új aerodinamikai csomagot a hozzá megfelelő motorral, óriási a kihívás mindenki számára, különösen a motorrészlegen” – magyarázta Thomas, hogy bár a 2022-es változások elsősorban az aerodinamikáról szólnak, a motorszakembereken is nagy a nyomás.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: