A Formula-1-es üzemanyagok tekintetében már egy ideje előírás, hogy bizonyos százalékban fenntartható összetevőből kell állniuk, 2022-re azonban ez az arány már tíz százalékra nőtt. Az E10-es üzemanyagra való átállás miatt pedig az erőforrásokat is hozzá kellett igazítaniuk a motorgyártóknak, részben azért, hogy visszanyerjék az így elvesztett teljesítményt, részben pedig az optimalizáció miatt – márpedig Hywel Thomas, a Mercedes motorfőnöke arról beszélt a csapat által közzétett videóban, hogy ez komoly kihívást jelentett:
„Mint minden évben, amikor az üzemanyagot fejlesztjük, ez egy együttműködés a Petronas és köztünk, hogy biztosan passzoljon egymáshoz a motor és az üzemanyag között. Az idei átállás az E10-es üzemanyagra talán a legnagyobb szabályváltozás 2014 óta. Szóval jelentős vállalkozás volt kifejleszteni ezt az üzemanyagot, nem szabad alábecsülni a munkát, amit ez igényelt.”
A szakember szerint ráadásul nem is csak a bioanyag arányának növelése jelentett kihívást, hanem az is, hogy már azt is előírták, hogy ennek bioetanolnak kell lennie: „Voltak bioösszetevői az üzemanyagnak a hibridérában, eddig az volt az előírás, hogy 5,75 százalékban bioösszetevő legyen benne. Idén az a változás, hogy ez az arány felment tíz százalékra. Ráadásul ahelyett, hogy szabadon választható lenne, milyen bioanyag ez, etanolt kell használnunk. Ez a változás pedig azt jelenti, hogy a motor valamelyest másképp reagál az üzemanyagra.”
„Szóval bizonyos területeken nagyon elégedettek vagyunk a teljesítménnyel, más részeken viszont kevésbé. Változtatnunk kell az üzemanyagon és a motoron, ahol lehet, hogy maximalizáljuk a kedvező és minimalizáljuk a nekünk nem tetsző hatásokat” – magyarázta Thomas.