A Formula-1-es motorfejlesztést a zsetonrendszer korlátozza, amely azt jelenti, hogy az erőforrás különböző alkotórészei 66 úgynevezett zsetonra oszlanak. Ezek fejlesztését lépésről lépésre fagyasztják be be: idén például 32 zseton módosítható, ez 2018-ig 15-re fog lecsökkenni. Persze lehetséges, hogy addigra már egészen új motorszabályok lépnek érvénybe.
32 zseton a teljes mennyiség nagyjából fele (48 %-a), de akkor hogyan beszélhet a Renault kétharmadról? A válasz abban rejlik, hogy a 66 zseton nem pontosan 66 alkatrészt jelent, hanem annál kevesebbet, fontosságától függően azonban egy-egy alkotóelem cseréje egy, kettő vagy három zsetont tehet ki.
„A tél során mindent meg tudtunk változtatni, amit akartunk” – beszélt a Renault F1-es főnöke, Remi Taffin a finn MTV3 csatornának, aki szerint az első pillantásra szigorúnak tűnő motorszabályok korántsem jelentik azt, hogy a Mercedes előnyét nem lehet ledolgozni. „A már meglevő gyártók sok mindenen változtathatnak, mind a motoron, mind az ERS-rendszeren. Lényegében akár egy egészen új erőforrást is építhetünk. Az elmúlt évhez képest az alkatrészek kétharmadát megváltoztattuk, és biztosan folytatjuk előrelépéseinket a szezon folyamán.”