Biztonság
Hakkinen: Nem akarunk újabb halálesetet
A kétszeres világbajnok finn szerint bőven lesz mit vizsgálni a Japán Nagydíj traktoros ügyén. Ilyen időjárási körülmények között az FIA ekkorát nem hibázhat, még ha Gasly gyorsan is ment.
részletekMansell: A mai F1-es autókat már egy ujjal is lehet vezetni
Teljesen más fizikális felkészültséget és erőt követel meg egy modern Formula-1-es autó vezetése, mint a 30-40 évvel ezelőttieké. Nigel Mansell rámutatott néhány fontos különbségre.
részletekSainz: Két életet menthetett vasárnap a halo
Nem győzte dicsérni az F1 biztonsági vívmányait a Brit Nagydíjat követően a Ferrari futamgyőztese, aki örül, hogy olyan korszakban versenyezhet, amikor viszonylag biztonságosan versenyezhetnek.
részletekHivatalos: Az FIA közbelép a delfinezés miatt
Az FIA meghozta döntését: fellép a delfinezés ellen. A pilótákat a szabályváltozásokkal érkező kellemetlenség már az első tesztektől kínozta, most megpróbál ennek véget vetni az FIA.
részletek„Elfogadhatatlan az ilyen erejű becsapódás”
Kifakadt a Tecpro-fal hiánya miatt a szombati szabadedzésen 51 G-s balesetet szenvedő Esteban Ocon, aki szerint az autóját is meg lehetett volna időben szerelni, hanem betonfalnak csapódik.
részletek„Ha előttünk csattannak, a nagy sebesség miatt képtelenek leszünk reagálni időben”
Több pilóta is aggodalmának adott hangot amiatt, hogy a hatalmas átlagsebességű pályán, ha egy nem jól belátható szakaszon előttük történik baleset, semmi esélyük nem lesz elkerülni, hogy belecsapódjanak.
részletekBemutatták a világ első integrált, teljes testet védő légzsákkal ellátott autós gyerekülését!
Megérkezett az autós gyermekbiztonsági rendszerek újabb generációja. A menetiránnyal megegyező ülés körülbelül 50 százalékkal nagyobb védelmet nyújt az integrált légzsák technológiának köszönhetően, mint a hagyományos menetiránnyal megegyező ülések. Míg a hagyományos gyermekülések estében frontális ütközésnél a gyermek feje előre csapódik, addig az innovációnak köszönhetően az új ülés légzsákja ezredmásodpercek alatt aktiválódik, és a gyermek előtt C alakban kinyílik.
részletekAz autósok többsége nem kéri vagy nem használja a biztonsági extrákat
Hiába választhatnak az autóvezetők ma már számos olyan biztonsági extrát, amely segíti a könnyebb vezetést és a balesetmentes közlekedést, a többség költséghatékonyság, illetve információhiány miatt nem él ezekkel a lehetőségekkel – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív felméréséből. A légzsák, az ABS, a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági opciók azok, amelyeket a hazai autósok a legfontosabbnak tartanak, ezeket nagy arányban használják is. Másról azonban a többség még nem is hallott.
részletek„Hamiltont nem a szerencse, hanem a tudomány mentette meg”
Ezt állítja a halo fejlesztésében is szerepet játszó egyetem motorsportos programjának igazgatója, aki szerint a monzai baleset olyan volt, mintha egy londoni emeletes busz landolt volna a Mercedesen.
részletekEgyedülálló szolgáltatással segít balesetes ügyfeleinek a Lexus
Egy autóbaleset akkor is komoly megrázkódtatás lehet az autósoknak, ha egyáltalán nem szenvedtek el fizikai sérülést. A Lexus új alkalmazása segít az ügyfeleknek higgadtan, lépésről lépésre elintézni mindent, amire a biztosítóval, rendőrséggel folytatott együttműködés során szükségük lehet.
részletekÖn tud csukott szemmel vezetni?
A vezetéstámogató technológiák és aktív biztonsági rendszerek, valamit a mesterséges intelligencia, a robotika és az ezeken alapuló önvezető autózás egyik vezető fejlesztőjeként ismert Toyota igyekszik rámutatni annak veszélyeire, ha elkalandozik a figyelmünk vezetés közben. A most az utakon futó autókban megtalálható vezetéstámogató technológiák és aktív biztonsági rendszerek ugyanis segíthetnek a baj megelőzésében, illetve bekövetkezte esetén csökkenthetik annak mértékét, ám nem pótolhatják a legfontosabb tényezőt: az emberi figyelmet.
részletekÁram alatt – Mindenkor biztonságban az elektromos autókban is
Biztonságuk tekintetében sem maradnak el semmiben a hagyományos hajtásrendszerű autóktól az olyan tisztán elektromos járművek, mint például az új Skoda ENYAQ iV – erre az eredményre vezettek a balesetkutatók és biztosítótársaságok tanulmányai és tesztjei. A számos védelmi intézkedésnek köszönhetően e járművek elektromos alkatrészei még nedves körülmények között sem fenyegetnek áramütés veszélyével – sem álló helyzetben, sem menet közben, sem a töltőállomáson „tankolva”, sem pedig baleset esetén. A tűzveszély sem nagyobb az elektromos autóknál, mint a hagyományos belsőégésű motorral szerelt modelleknél, már csak azért sem, mert nem hordoznak fedélzetükön tűzveszélyes üzemanyagot. Mindemellett az egészségügyi és műszaki mentők, illetve a szervizszolgáltatók célzott képzésben is részesülnek a korszerű elektromos autókkal követendő eljárásról.
részletek