A Formula-1-es Belga Nagydíj felvezetéseként a biztonság jelentette a fő beszédtémát a csütörtöki médianapon azok után, hogy néhány hete Spa-Francorchamps-ban veszítette életét Dilano van ’t Hoff. A tragédia után sokakban felmerült, hogy az ikonikus helyszín nem eléggé biztonságos, ám mint azt a GPDA-igazgató George Russell elmondta: az F1-es versenyzők egyetértettek abban, hogy nincs szükség hozzányúlni az Eau Rouge-hoz és a nyomvonalhoz.
A regnáló világbajnok, Max Verstappen úgy véli, vannak veszélyesebb helyszínek is a naptárban, mint Spa: „Mindig vannak dolgok, amiken lehet javítani, de versenyzünk Monacóban is, ami szerintem sokkal veszélyesebb. Azért versenyzünk ott, mert eléggé biztonságnak találták. Balesetek előfordulnak, sajnos.”
„És ha megnézzük a balesetet, rendkívül balszerencsés, ahogy történt. Nem hiszem, hogy sok mindent lehet tenni vagy változtatni, hogy biztonságosabbá tegyék. Mivel vannak más pályák is, ahol ha balesetet szenvedsz és rosszak a látási körülmények, ugyanez megtörténhet. Azt hiszem, némileg balszerencsés is, hogy kétszer történt meg ez Spában, nem messze egymástól.”
Nincs megoldás az F1-ben a felvert vízpermetre
Verstappen a másik fő aggályról, a vizes pályás látási viszonyokról is szót ejtett: „Rossz, de már nagyon régóta rossz. Szóval nem hiszem, hogy túl sok mindent tudnánk ezzel kezdeni jelenleg.”
A Red Bull-os szerint Niels Wittich versenyigazgató kézben fogja tartani a dolgokat az előrejelzések szerint valószínűsíthető esőben: „Elég sok időt töltöttünk ezzel a megbeszéléseken, és ő is túl van már néhány versenyen. Hallgatni fog a biztonsági autó vezetőjére is, és szerintem tudni fogja, hogy biztonságos-e vagy sem. De a látási viszonyok úgy is rosszak lesznek. Különben többé nem lehetnek vizes versenyeink.”
Verstappen arról is beszélt, hogy a 2022-ben érkezett új versenygépek még tovább rontottak a helyzeten: „Nagyobb kerekekre váltottunk, ami rontott a helyzeten, mivel több vizet szorítanak ki. Plusz ott van az autó alakja, az is annyira nagy, így több a permet.”
„Rosszabb, mint 2016-ban, pedig már akkor is rossz volt. Emlékszem a brazil futamra, amikor a bokszkiállásom után hátraestem, és azt sem láttam, hogy Fernando kiforgott a pályáról. Végig az egyenesben teli gázzal mentem, de úgy, hogy csak a korábbi körökből tudtam, merre tartok, nem láttam semmit. De ha lett volna egy álló autó előttem, egyenesen belemegyek.”