Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. január 23. vasárnap
F1

„Ha előttünk csattannak, a nagy sebesség miatt képtelenek leszünk reagálni időben”

Több pilóta is aggodalmának adott hangot amiatt, hogy a hatalmas átlagsebességű pályán, ha egy nem jól belátható szakaszon előttük történik baleset, semmi esélyük nem lesz elkerülni, hogy belecsapódjanak.

A Formula-1-ben mindig is szoktak lenni balesetek és ütközések, de a versenyzők azoktól félnek igazán, amelyek nagy sebességgel történnek. Dzsiddában a pálya karakterisztikája ilyen téren aggodalomra ad okot, de igyekeznek bízni a versenyirányítás nagyon gyors reakcióiban és figyelmeztető jelzéseiben.

Carlos Sainz is tart attól, ha valami történik nem sokkal előttük, akkor esetleg nem lesz elég idejük reagálni erre és biztonságban elkerülni a balesetet. „Pilótaként az ember igyekszik minél kevesebbet gondolni ilyenre. Bár nem ez van a középpontban, bízunk az FIA szabályrendszerében, amik igen pontosak és jók szoktak lenni” – ecsetelte véleményét a Ferrari spanyol pilótája a Motorsport.com hasábjain.

„Amiről viszont mi versenyzők mindannyian beszéltünk, hogy mi lesz, ha előttünk történik egy baleset. Mondjuk három másodperces lemaradással érkezünk hátulról, több, mint 250-nel száguldva közeledünk a kanyarokon át, ilyenkor nemigen lenne időnk arra, hogy megfelelően reagáljunk, mert a baleset helye és közöttünk még mindig falak vannak, azokon keresztül meg nem láthatjuk, hova is érkezünk.”

Sok kanyarba vakon, de nagy sebességgel mennek be a pilóták


„Kulcsfontosságú, ha ilyen történik, az FIA folyamatosan éber legyen és a létező leggyorsabban reagáljon sárga zászlókkal, szükség esetén biztonsági autóval, vagy piros zászlóval. Ez külön érdekesség lehet ezen a hétvégén” – tette hozzá Sainz.

Szintén nem nyugodt a témában Pierre Gasly. „Úgy vélem, mindannyian tisztában vagyunk ezzel a veszéllyel és gondolunk is rá. Nagyon fontos lesz, hogy tényleg a lehető leggyorsabban reagáljanak a versenybírók ilyen helyzetben. A pályát falak veszik körbe, ha valaki csattan, egyértelmű, hogy a roncs a pályára csúszik vissza, olyan helyeken is, ahol átlagosan 250-nel repesztünk.”

„Nem kérdés, hogy zsúfolt napoknak néznek elébe a pálya mellett dolgozók, de reméljük, a lehető legjobban megbirkóznak a feladattal. Jó esély van rá, hogy nagy versenyzési élményt hoz ez a pálya és reméljük, a biztonság is teljesen rendben lesz és semmi váratlan negatív meglepetés nem ér minket. A nagysebességű száguldás a falak között nem egyszerű, meglátjuk, milyen hétvégénk lesz” – tette hozzá Gasly.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: