Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. április 25. csütörtök
WEC

Kettős Porsche-győzelem a Le Mans-i 24 óráson

A Nico Hülkenberg, Earl Bamber, Nick Tandy összeállítású trió pazar teljesítménnyel megnyerte a 83. Le Mans-i 24 órást Webberék előtt. A Porsche 17. sikerét aratta, 24 év után újra aktív F1-es nyert.

Az elmúlt időszak talán legmeglepőbb Le Mans-i győzelme született a nyolcvanharmadik 24 órás versenyen, hiszen a Porsche #19-es rajtszámú harmadik autója győzött, mely nem is vesz részt a világbajnokságon, s mely körülbelül csak az 5-6. helyen állt az esélyességi listán a verseny előtt. Az egység két teljesen újonc és egy LMP-újonc versenyzője tökéletes munkát végzett, s a nagy öregek helyett ők szerezték meg a Porsche 17. győzelmét, 17 év után az elsőt.

Nico Hülkenberg és Earl Bamber, akik még sosem versenyeztek Le Mans-ban, valamint Nick Tandy, aki eddig csak GT-autóval szerepelt a legendás pályán, fantasztikus hőstettet hajtottak végre, minden esélyesnél jobban teljesítettek, egyetlen igazán komoly hibát sem követtek el, s teljesen megérdemelten nyerték meg a versenyt. Nico Hülkenberg ezzel közel negyedszázad után az első aktív Formula-1-es pilóta lett, aki győzni tud Le Mans-ban, ahogy arra sem volt példa egészen 1998 óta, hogy újonc versenyző nyerjen – most ez rögtön két fiatal pilótának sikerült.

Az LMP2-es kategóriát a KCMG #47-es autója nyerte meg a JOTA Sport Gibson-Nissanja és a G-Drive #26-os Ligier-Nissan egysége előtt. A hongkongi Oreca-Nissan kimagaslott a mezőnyből, végig vezette a versenyt, s apróbb problémái ellenére is győzni tudott. A kategória győztesei Matthew Howson, Richard Bradley és Nicolas Lapierre – utóbbi a mai napon biztosan nem bánta, hogy kikerült a Toyota gyári programjából.

A GTE Pro-kategóriát az egyetlen rajthoz álló Corvette, a #64-es autó nyerte meg a két AF Corse Ferrari, a #71-es és a #51-es autó előtt. Az Aston Martinok és a #91-es Porsche visszaesése után  a Corvette sokáig nagy csatát vívott az #51-es Ferrarival, ám utóbbiak váltóproblémája miatt ennek idő előtt vége lett. A kategória győztesei Oliver Gavin, Tommy Milner és Jordan Taylor.

A GTE Am-kategóriába az utolsó óra is nagy drámát hozott: a versenyben szinte végig vezető #98-as Aston Martin negyven perccel a vége előtt csapódott falnak – a teljes GT-mezőny második helyéről. Az abszolút esélyesek kiesése után az SMP Ferrari nyerte meg a kategóriát a csapat legnagyobb sikerét elérő Dempsey Racing Porschéja és Scuderia Corsa Ferrarija előtt. A győztesek Viktor Shaitar, Andrea Bertolini és Alekszej Baszov.

A történések percről percre visszakereshetőek a versenyről készült élő közvetízésünkben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?