Azzal támadják a Ferrarit, hogy a Pirelli eleve több fontos információt osztott meg az istállóval az új, 2017-es gumiról már előre, amikor még csak tervezési fázisban voltak a vörös versenyautók. Ezen kívül a vád szerint a Pirelli kifejezetten a Ferrari autójára gyártotta az idei abroncsokat, hogy az az olaszoknak a lehető legjobban feküdjön. Ezért lehet az, hogy Hamilton és a Mercedes Szocsi után másodszor sem tudta rendesen munkára fogni a gumikat, míg a Ferrarinak ilyen gondja nincsen.
Toto Wolff, a rivális csapatfőnök igyekezett mindkét témában lehűteni a kedélyeket. A csapatutasítás terén sem érzi úgy a Mercedes-főnök, hogy a Ferrari szándékosan befolyásolta volna Raikkönen versenyét negatívan Monte Carlóban, hogy a jobban támogatott Vettel átvegye a vezetést a kerékcserék után és így nagyobb pontelőnyre tegyen szert a gyengén muzsikáló Lewis Hamiltonnal szemben.
Wolff a gumikkal kapcsolatos támadások témájában is megvédte a Ferrarit. „Nagyon egyszerű a helyzet. Az abroncsok mindenki számára teljesen egyformák. A Mercedes hatalmas sikereket ért el a közelmúltban, most azonban kicsit megakadtunk. De meggyőződésem, hogy hamarosan újra elől autózhatunk. A Ferrari nagyszerű teljesítményének hátterében mindössze annyi áll, hogy csodálatos versenyautót építettek. Néhány embert talán meglep ez az óriási előrelépés tőlük. Nekünk az a dolgunk, hogy szintén ilyen teljesítményt nyújtsunk” – nyilatkozta nagyon sportszerűen Toto Wolff.
Wolff szerint a világon semmilyen jel nem utal arra, hogy a Ferrari különleges bánásmódban részesülne a gumiszállítótól. A közvélemény azt a tényt azonban nem igazán érti, hogy 2016-ban, amikor az idei abroncsokat tesztelték, hogyan volt lehetséges, hogy a top pilóták közül mindössze Vettel vett részt rajta és a többiek ezt miért hagyták. Ez ugyanis komoly előnyt biztosíthatott már a fejlesztés során is, hogy Vettel ismerte valamelyest az idei abroncsokat. Szoros csatában a nüanszok is dönthetnek és a gumik jobb ismerete több is annál. De azt is megszokhattuk, hogy amelyik csapat előnyt szerez a többiekhez képest, azonnal támadások kereszttüzébe kerül. Így volt ez a Red Bullnál, a Mercedesnél is, most a Ferrarinál szintén.