Elvben még ugyanannyi az esélye az olaszoknak és a franciáknak, miután nemrég a Nemzetközi Automobil Szövetség hitelesítette mindkét pályázatot. A következő lépés Bernie Ecclestone lesz, aki dönteni fog arról, hogy milyen gumikon fognak futni az F1-es csapatok 2017 és 2019 között. Elvben a Pirellinek több esélye van, és nem csak azért, mert az elmúlt öt évben ők voltak a kizárólagos beszállítók, hanem azért is, mert készségesen teljesítenek minden egyes kivánságot, legyen szó extrém gyorsan kopó, vagy konzervatívabb abroncsokról.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke aláírja, hogy az üzlet pénzügyi oldala is nagyon fontos tényező lesz a döntésen, de szerinte nagyobb súllyal esik latba az, hogy ki mit kínál a versenyzés izgalmasabbá tételéhez. „Alapból azt gondoljuk, hogy az nyeri meg ezt a versenyt, és az lesz a megfelelő beszállító, aki többet fizet, de ettől többről van szó” – idézte Hornert a PlanetF1.com.
„A 18 colos felnik és az egy kiállás még nem teszi jobbá a versenyt, személy szerint úgy gondolom, pont az ellenkezőjét kellene csinálnunk: két-három kiállásos futamokat, irányítani a kopás mértékét, több választást nyújtani a csapatok számára, hogy milyen keverékeket vihetnek az egyes versenyekre. Úgy gondolom, hogy a Pirelli nagyszerű munkát végzett, amióta itt van a sportágban, mindig támogatták az F1-et a nehéz és a boldog időkben is. Remélhetőleg a 2017-ben érkező autókkal, melyek másak és gyorsabbak lesznek, és egészen eltérő gumikon fognak majd futni, mint most, a Pirelli is meg fog bírkózni” – nyilatkozta nem rejtve véka alá Horner azt, hogy melyik oldalt is favorizálja igazán.