DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd
F1

Trükkös motor egy, Hamilton három évig? – keddi F1-es hírek és sztorik

Az olasz sajtó szerint kompromisszumos megoldás születhet a Mercedes és az FIA között, míg német lapértesülések Lewis Hamilton 2028-ig tartó maradásáról szólnak – kedd F1-es hírei és sztorijai.

Sajtó: Egy évig maradhat a Mercedes megoldása?

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Motorsport-Magazin.com és Christian Menath értesülései szerint már egy ideje intenzív háttérvita zajlik a motorgyártók és az FIA között a 2026-os Formula–1-es szabályrendszer kapcsán. A konfliktus egyik központi eleme a belsőégésű motor maximális sűrítési viszonya, amelyet az új előírások 16:1-ben határoznak meg, miközben a Mercedes állítólag olyan megoldást talált, amellyel ezt működés közben meg lehet kerülni.

suzuka-mercedes 



A Corriere dello Sport szerint egy kompromisszumos megoldás is napirendre került: eszerint a Mercedes csak a 2026-os idényben használhatná a vitatott rendszert, azzal a feltétellel, hogy hivatalosan vállalja annak elhagyását 2027-től. Az olasz lap értelmezése szerint ez egy évre előnyt biztosíthatna a Mercedes-motoros csapatoknak – ez pedig olyan kilátás, amely már most erős ellenállást váltott ki a riválisok részéről.

Hamilton akár 2027 után is maradhat a Ferrarinál

Lewis Hamilton ferraris szerződésének részletei meglehetősen homályosak, például sokáig tartotta magát az a gondolat, hogy a megállapodás a 2026-os Formula–1-es szezon végéig szól. A német Bild értesülései szerint azonban ez nem pontos: a brit világbajnok kontraktusa állítólag 2027 végéig érvényes.

hamilton-test-2025-2

A lap ráadásul úgy tudja, a szerződés egy egyoldalú opciót is tartalmaz, amely lehetőséget ad Hamiltonnak arra, hogy 2028-ban is a Ferrari versenyzője maradjon. Amennyiben élne ezzel, a brit pilóta 43 évesen is a Formula–1 mezőnyében szerepelhetne, ami ritkaság, persze nem példátlan, hiszen Fernando Alonso már most is túl van ezen az életkoron.

Miért költ vagyonokat a Cadillac az F1-es bemutatóra?

A Cadillac 2026-os Formula–1-es debütálását minden eddiginél nagyobb nyilvánosság előtt szeretné megkezdeni: a csapat festését a Super Bowl során mutatják be, ami önmagában több millió dolláros befektetés. Graeme Lowdon csapatfőnök szerint azonban nem öncélú látványosságról van szó, hanem tudatos kísérletről arra, hogy új rajongókat vonzzanak be az F1 világába, és már az első pillanattól közösséget építsenek az amerikai gyökerekkel rendelkező projekt köré.

A Red Bull-vezér hárítja Marko vádjait

Oliver Mintzlaff, a Red Bull GmbH igazgatója világossá tette: nem ért egyet Helmut Marko Christian Hornerrel kapcsolatos vádjaival. Mintzlaff szerint Marko kijelentései az osztrák szakember személyes véleményét tükrözik, miközben hangsúlyozta Horner több mint húszéves hozzájárulását a csapat sikereihez. A vezető szerint a változás természetes része egy nagy szervezet életének, és nem feltétlenül jelent kudarcot vagy konfliktust.

Évösszegzés és statisztikák

FormulaPlusz rovatunkban ma két írással jelentkeztünk, melyek egyike azt mutatja be, melyik motorsportos csapatokat választottuk a legjobbaknak idén és az elmúlt években, a másik pedig folytatja idei szezonösszefoglaló sorozatunkat, ezúttal az év újoncainak rangsorával. Emellett a Pirelli is megcsinálta a maga szezonösszegzését, az abroncsokkal kapcsolatos izgalmasnál izgalmasabb statisztikákat téve közzé. A cikkek a linkekre kattintva érhetőek el!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: