A Formula.hu szerkesztői által megjelentetett Autósport évkönyvben 2017 óta közöljük az év legjobb csapatainak listáját, melynek élen az idén egy vörösben pompázó olasz istálló végzett… Nem, nem a Scuderia Ferrari.

Az alábbi összeállításban bemutatjuk, hogy az elmúlt években és persze idén kik végeztek a lista élén – méghozzá az akkori rövid méltatás kíséretében.
2017: Force India
F1 konstruktőri 4. helyezett
Alacsony költségvetésük ellenére zsinórban másodszor szerezték meg a konstruktőri negyedik helyet az F1-ben, pilótáik a szezonzáró előtt külön-külön is több ponttal rendelkeznek, mint a mögöttük záró Williams. Az istálló pilótái mindössze öt pontszerzési lehetőséget „hagytak ki” a szezon során, mindannyiszor balesetek következtében – s ha valami negatívumot ki akarunk emelni velük kapcsolatban, az az lehet, hogy ebből két alkalommal egymással ütközött Sergio Perez és Esteban Ocon.

2018: Mercedes
F1 világbajnoki cím, DTM bajnoki cím
A német gyártó a turbókorszak kezdete óta mindenek mértéke a királykategóriában, s idén egy az eddigieknél keményebb ellenféllel szemben is sikerrel védte meg címét, a szezonzáróra már tét nélkül érkezhetnek. Ráadásul a DTM-ből is sikerült a lehető legszebben távozniuk: régi harcosuk, Gary Paffett 13 év után tért vissza a csúcsra.

2019: Team Penske
IndyCar- és Supercars-bajnoki cím, NASCAR-sikerek
Az IndyCar feletti irányítást az év végén megszerző amerikai istálló a bajnokság 1., 2. és 5. helyét gyűjtötte be idén, a NASCAR-ban három pilótájuk került a legjobb nyolc közé összesen hat győzelemmel, a Supercarsban pedig fölényes bajnoki címet szereztek a DJR partnereként – ráadásul már az F1-es visszatérésről is pletykálnak…

2020: Mercedes
F1 világbajnoki cím, Formula–E bajnoki dobogó
2020-ban nem is lehetett kérdéses, hogy a Mercedest választjuk az év csapatának: az F1-ben talán minden eddiginél nagyobb fölénnyel sokkolták a riválisokat, s emellett új projektjük, a Formula–E is sikersztori lett egy egyéni második és egy csapat harmadik helyezéssel.

2021: Red Bull Racing
F1 egyéni világbajnoki cím, konstruktőri 2. hely
Könyvünk nyomdába adásakor még nem tudtuk, hogy sikerül-e a világbajnoki címet megszereznie a Milton Keynes-i F1-es alakulatnak, az viszont már ekkor egyértelmű volt, hogy többet értek el, mint bárki a Mercedes ellen, mióta az Ezüst Nyilak a száguldó cirkusz csúcsára emelkedtek 2014-ben. A kurtán-furcsán távozó (de közben mégis az F1-ben maradó) Honda erőforrásaival a Red Bull 2021-ben a királykategória legerősebb autóját rakta össze, s Max Verstappennel célba vették a trónt.

2022: Team Penske
IndyCar- és NASCAR-bajnoki cím
Bár a Formula–1-ben szenzációs teljesítményt nyújtott a Red Bull Racing, a költségsapkabotrány miatt nem tehettük őket az első helyre. Választásunk így a tengerentúlon történelmi tettet végrehajtó Penske-re esett, akik elsőként csinálták meg a NASCAR, IndyCar duplát, ráadásul utóbbi sorozatban az első négyből három helyet is elhoztak. Emellett belekóstoltak a WEC-be is pár futam erejéig, s 2023-ra már teljes szezonra készültek a Hypercar kategóriában két Porschével.

2023: Toyota Gazoo Racing
WRC, WEC, Tereprali-vb egyéni és gyártói bajnok, Dakar-győzelem
A Toyota olyan tarolást hajtott végre három különböző világbajnoki sorozatban, hogy nem lehetett nem őket választani az év csapatának. A rali-világbajnokságban egyéni és konstruktőri címet szereztek, a tereprali-világbajnokságot Nasser Al-Attiyah remeklésének köszönhetően nyerték meg, aki a Dakart is behúzta, a WEC-ben pedig kettős győzelmet arattak – egyedül a Le Mans-siker hiányzott a tökéletes szezonhoz.

2024: Team Penske
WEC, IMSA és NASCAR bajnok, Indy 500 és Daytona 24-győztes
A Penske IndyCar-alakulatánál a szezon elején kirobbant botrányt követően nehéz lett volna elképzelni, hogy mégis őket választjuk az év csapatának, de a Kapitány istállója olyan tarolást hajtott végre, hogy nem eshetett másra a választásunk – az elérhető legfontosabb trófeák közül csak az IndyCar bajnoki címe és a Le Mans-i győzelem nem lett az övék, bár mindkettőre megvolt az esélyük, de összességében így is dicsőséges történetük egyik legjobb évét zárták, a NASCAR-ban és az IMSA sorozatban ráadásul kettős győzelmet arattak.

2025: AF Corse
WEC 1-2-3. hely, Le Mans győzelem, GT3 2. hely; ELMS GT3 2. hely, LMP2 futamgyőzelem
A Ferrari márkát képviselő egységek közül az endurance-ban induló versenycsapat gyűjtötte idén a legnagyobb sikereket a cégnek. A WEC-ben kisajátították a Hypercar-bajnokság teljes dobogóját, az LMGT3-ban az ezüstérmet hozták el, legjelentősebb pillanatuk idén pedig ismét a Le Mans-i 24 órás megnyerése volt (mellé egy harmadik hellyel és egy másodikkal az LMGT3-ban). De nem csak az endurance-világbajnokságban parádéztak: az ELMS-ben legalább ilyen jól szerepeltek, a GT3-as autók között szintén a másodikak lettek, az LMP2-ben pedig futamot nyertek. Indultak még ezenkívül az IMSA-ban is, ahol bajnoki címig ugyan nem, de futamgyőzelemig ugyanúgy eljutottak.
