DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Hamilton és a McLaren is két napra kidőlt

A Mercedes világbajnokát az influenza döntötte le a lábáról, míg a wokingi F1-es istálló versenygépében az MGU-K rendszer meghibásodása miatt ment kukába a teljes erőforrás.

A baj a McLaren-Hondánál nagyobb, hiszen technikai sport lévén a műszaki erőforrást nehezebb pótolni, mint a humán erőforrást, és a Honda részéről már meg is erősítették, hogy legközelebb csak szombaton tud újra pályára gördülni az MP4-30, így Fernando Alonso holnapi szereplése is ugrott. Tegyük hozzá, az előzetesen kiadott tesztfelállás szerint pénteken is Jenson Button lett volna soron, de a csapat kommunikációjából az derül ki, mégis a spanyol vezette volna az autót.

Ez persze most már teljesen mellékes, mert holnap az MP4-30-ast biztosan nem fogja vezetni senki, szombaton pedig a hírek szerint mindkét pilóta lehetőséget kap majd a tesztelésre, amit vasárnap Alonso fog befejezni. A McLaren ma ezt a kellemetlen műszaki problémát leszámítva egyébként egészen biztató félnapot zárt, hiszen Button kétszer is vezette rövidebb ideig a gyakorlást, ami Jerezben még elképzelhetetlen lett volna.

A McLaren számára mára és holnapra vége a dalnak


Jól indult a nap a Mercedesnek is, hiszen a legelején még Hamilton vezette az edzést, ám bő másfél óra elteltével rosszul lett, és jelezte csapatának, nem tudja tovább vezetni az autót. A brit addig viszonylag sok, 21 kört tett meg az autóval, melynek volánjánál már a délelőtti négyórás etap utolsó perceiben Pascal Wehrlein váltotta őt.

A fiatal német az eredeti tervek szerint egész nap a Force India VJM07-es kódjelű modelljét tesztelte volna, ám a Mercedes tartalékpilótájaként nem volt kérdés, hogy Hamilton betegsége folytán a brackley-i alakulat visszakéri őt kölcsönbe. Igaz, a helyzetnek egy kis pikantériát kölcsönöz, hogy a csapat másik főállású pilótája, Nico Rosberg is ott tartózkodik a helyszínen, valamiért mégsem ő ugrott be Hamilton helyére, hanem Wehrlein. Az ifjabbik németnek így aztán igencsak jó napja van, hiszen néhány órán belül két csapat F1-es autóját is vezethette. Legjobb force indiás köre a 7., legjobb mercedeses köre a 8. helyre volt elég délelőtt, de volt olyan pillanat, amikor ő vezette az edzést.

Felipe Nasr és a Sauber szépen csendben megnyerték a délelőtti etapot

Azonban mindig az nyer, aki a végén vezet, és a délelőtti négyórás tréninget a Sauber brazilja, Felipe Nasr zárta az élen, megelőzve Daniel Ricciardót, Pastor Maldonadót, Max Verstappent, Kimi Raikkönent és Jenson Buttont. A legkevesebb gyorskört délelőtt Ricciardo teljesítette, akinek Red Bulljában a Renault-motor továbbra is köhög, amikor viszont körbeért a pályán, akkor szemlátomást gyors volt. Ugyanez mondható el az idén már Mercedes-motoros Lotusról is, ami ugyan kétszer is megállt a délelőtt folyamán Maldonado előtt (mindkétszer piros zászlós megszakítást előidézve), de a 3. legjobb idő összességében biztató. 

Ki kell emelni Susie Wolffot is, aki ugyan az időeredmények tekintetében csak Hamiltont előzte meg délelőtt, ám messze ő teljesítette a legtöbb kört a mezőnyben. Több mint 60 kört pakolt a Williamsbe, többször is előfordult olyan periódus, amikor egyedül ő volt a pályán, és egy 26 körös etapot is teljesített, amit csak egy gyors kerékcserével szakított meg, utána egyből visszasietett a pályára. A Williams megbízhatóságból eddig mindenképp jelesre vizsgázik. 

Egy egyórás ebédszünet után újabb négyórás etap vár a mezőny még állva maradt tagjaira.

A csütörtöki teszt állása félidőben:

1  Felipe Nasr Sauber  1:27.307  
2  Daniel Ricciardo Red Bull  1:27.363  +0.056
3  Pastor Maldonado Lotus  1:27.510 +0.203
4  Max Verstappen Toro Rosso  1:27.951  +0.644
5  Kimi Raikkonen Ferrari  1:28.064  +0.757
6  Jenson Button McLaren  1:28.182 +0.875
7  Pascal Wehrlein Force India  1:28.329  +1.022
8  Pascal Wehrlein Mercedes  1:29.286   +1.979
9  Susie Wolff Williams  1:29.400   +2.093
10  Lewis Hamilton Mercedes  1:30.429   +3.122
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: