DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek

Költségek

Steiner: Nem folytatódhatnak Mick balesetei!

A Haas F1-es csapatvezető belebegtette, hogy ha Bakuban ismét autót tör Schumacher, akkor komoly elbeszélgetésre számíthat – főleg azért, mert képtelenek ilyen ütemben gyártani a pótalkatrészeket.

részletek

„Mindenki tudta, hogy mennyi a költségplafon, bele kell férni”

Johnny Herbert szerint mindenki tisztában volt a határokkal, most úgy kell menedzselni a költségeket, hogy beférjenek a sapka alá, nem pedig kisírni egy esetleges emelést a szezon felénél.

részletek

Megkapja a 150 milliós mentőövet a McLaren

Az autógyártó a Bahreini Nemzeti Bankkal kötött megállapodásának köszönhetően elkerülte a közvetlen pénzügyi veszélyt, így ebben az évben az F1-es csapat finanszírozása is biztosított.

részletek

A túl sűrű naptár is árt a kiscsapatoknak

A versenyek hiánya mellett az egymást érő futamok is ugyanúgy veszélyesek a kisebb költségvetésű F1-es istállókra – hívta fel a figyelmet egy problémára az Alfa Romeo csapatvezetője.

részletek

2020 lehet minden idők legdrágább F1-es éve

A költségplafon később lép hatályba, a csapatok azonban egyszerre két szabályrendszerhez fognak autót fejleszteni, ezért a Red Bull szerint jövőre minden eddiginél nagyobb költekezés várható.

részletek

Vettel: Sajnos az átlagembereknek lehetetlen bekerülni

Sebastian Vettel reméli, hogy Nico Hülkenberg talál magának ülést a jövő évre, egyben arra is felhívta a figyelmet, hogy átlagos pénzügyi háttérrel lehetetlenné vált, hogy egy fiatal versenyezhessen.

részletek

A McLaren hatalmas lépésre szánja el magát

A sebesen felzárkózó, de még mindig csak a középmezőnyhöz tartozó wokingi istálló nem elégszik meg az idei, látványos fejlődéssel, saját szélcsatornát épít. A cél hamarosan a győzelem lesz.

részletek

Hogyan ellenőrzik az F1-es költségsapkát?

Erre a kérdésre próbált meg válaszolni Chase Carey, a Liberty Media vezére - ő biztos benne, hogy a rendszer működni fog az F1-ben, de az éles bevezetés előtt azért lesz egy tesztidőszak.

részletek

Óriási a különbség az IndyCar és az F1 között

Ritkán nyílik alkalom direkt összehasonlításra a tengerentúli sorozat és a száguldó cirkusz között. A köridők és a költségek terén is égbekiáltó a különbség, ezt elemezzük most kicsit mélyebben.

részletek

2021 az utolsó esély a zuhanás megállítására?

A korábbi McLaren-főnök szerint nagyon rossz irányba tart a Formula-1 azzal, hogy az elképesztő költségek miatt óriási a szakadék az élcsapatok mögött. A 2021-es szabályváltozás hozhat megoldást.

részletek

A rossz költségsapka a nagyoknak kedvezhet

Az FIA elképzelése szerint a költségek kötelező maximalizálása egyenlőbb feltételeket teremt a kisebb csapatok számára. A Red Bull csapatfőnöke viszont rámutatott, hogy nagyon óvatosan kell a szabályt lefektetni.

részletek

Mégis messze a megegyezés a költségekről?

Bár a híradások szerint a három nagycsapat megegyezett a költségvetési sapka 2021-es számairól, a Red Bull főtanácsadója szerint még nagyon távoli azt mondani, hogy egyetértés lenne.

részletek