Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. június 16. szerda
F1

A McLaren hatalmas lépésre szánja el magát

A sebesen felzárkózó, de még mindig csak a középmezőnyhöz tartozó wokingi istálló nem elégszik meg az idei, látványos fejlődéssel, saját szélcsatornát épít. A cél hamarosan a győzelem lesz.

2012-ig folyamatosan a topcsapatok közé sorolhattuk a McLarent, ám utána megtört valami a gárdánál és azóta nem sikerült nyerni. Ennél rosszabbul néz ki, hogy 2014 után már a dobogós helyek közelébe sem kerültek, teljesen balul sült el a komoly ígéreteket magában hordozó Honda-projekt, de tavaly a Renault-motorral sem sikerült megváltani a világot.

Az előző szezon végén igen gyakran a McLareneket és a Williamseket találtuk a sereghajtó pozíciókban, ami két ilyen múltú csapatnál rendkívül sajnálatos. De amíg a Williams tovább zuhant, Woking elkezdett végre visszakapaszkodni és az utóbbi hetekben valósággal szárnyal a gárda, aminek egyik gyümölcse a franciaországi kiváló időmérős eredmény.

Mélyreható vizsgálatokat végeztek az istállónál az új csapatfőnök, Andreas Seidl vezetésével és tökéletesen felmérték, aerodinamikailag hol kell még fejlődni, hogy a Mercedesszel szembeni hátrányt behozzák. Ehhez viszont komoly és költséges lépés szükséges, aminek végrehajtásáról döntöttek.

Remélhetjük, hogy a McLaren valóban megtalálta az élmezőnybe vezető utat


A McLaren jó ideje a Toyota kölni szélcsatornáját használja, ennek azonban hamarosan vége, a vállalat ugyanis saját bázisán régi, elavult létesítménye helyett egy új, modern szélcsatornát épít. „Az a 1,5 másodperc, amivel átlagosan le vagyunk még maradva a legjobbaktól, kizárólag aerodinamikai eredetű problémákból ered” – idézi Andreas Seidlt a Motorsport.com szakoldal.

„Ezen dolgozunk éjjel-nappal. A szélcsatornában szerzett adatok alapján igyekszünk elérni a lehető legjobb leszorítóerőt és az ehhez kapcsolódó beállításokat. Ez az a terület, amin leginkább dolgoznunk kell. Azt a feladatot kaptuk, hogy tárjuk fel a gondok okát. Egyik nagy hátrányunk, hogy nem használhatunk saját szélcsatornát Wokingban, már lassan tíz éve a Toyota kölni létesítményében kísérletezünk. Ezért nagyon boldogok vagyunk, hogy a vezetőség azt a döntést hozta, hogy Wokingban épít egy teljesen új szélcsatornát, ez nagyjából két évet vesz majd igénybe.”

A 2021-es szabályváltozások miatt is fontos ez az elhatározás. „Fontos, hogy saját bázisunkon található majd a szélcsatorna, saját irányításunk alatt, mivel hamarosan szigorú költségvetési megszorítások jönnek, így a lehető leghatékonyabban kell felhasználnunk a rendelkezésre álló összeget. Egyébként is egyértelműen kiváló üzenet mindenki számára, mivel látható, mennyire komolyan veszi Zak (Brown) és a részvényesek is, hogy megtegyünk mindent, hogy visszakerülhessünk az élre” – mutatott rá Seidl.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?