Költségek
Sprintek, naptárak, bomba Ferrari – szerdai hírek
Utoljára ülésezett idén a WMSC, amely több F1-es döntést is hozott, miközben a száguldó cirkusz már 2026-ra is készül: egy csokorba gyűjtöttük a nap legfontosabb híreit.
részletekSteiner: Nem folytatódhatnak Mick balesetei!
A Haas F1-es csapatvezető belebegtette, hogy ha Bakuban ismét autót tör Schumacher, akkor komoly elbeszélgetésre számíthat – főleg azért, mert képtelenek ilyen ütemben gyártani a pótalkatrészeket.
részletek„Mindenki tudta, hogy mennyi a költségplafon, bele kell férni”
Johnny Herbert szerint mindenki tisztában volt a határokkal, most úgy kell menedzselni a költségeket, hogy beférjenek a sapka alá, nem pedig kisírni egy esetleges emelést a szezon felénél.
részletekMegkapja a 150 milliós mentőövet a McLaren
Az autógyártó a Bahreini Nemzeti Bankkal kötött megállapodásának köszönhetően elkerülte a közvetlen pénzügyi veszélyt, így ebben az évben az F1-es csapat finanszírozása is biztosított.
részletekA túl sűrű naptár is árt a kiscsapatoknak
A versenyek hiánya mellett az egymást érő futamok is ugyanúgy veszélyesek a kisebb költségvetésű F1-es istállókra – hívta fel a figyelmet egy problémára az Alfa Romeo csapatvezetője.
részletek2020 lehet minden idők legdrágább F1-es éve
A költségplafon később lép hatályba, a csapatok azonban egyszerre két szabályrendszerhez fognak autót fejleszteni, ezért a Red Bull szerint jövőre minden eddiginél nagyobb költekezés várható.
részletekVettel: Sajnos az átlagembereknek lehetetlen bekerülni
Sebastian Vettel reméli, hogy Nico Hülkenberg talál magának ülést a jövő évre, egyben arra is felhívta a figyelmet, hogy átlagos pénzügyi háttérrel lehetetlenné vált, hogy egy fiatal versenyezhessen.
részletekA McLaren hatalmas lépésre szánja el magát
A sebesen felzárkózó, de még mindig csak a középmezőnyhöz tartozó wokingi istálló nem elégszik meg az idei, látványos fejlődéssel, saját szélcsatornát épít. A cél hamarosan a győzelem lesz.
részletekHogyan ellenőrzik az F1-es költségsapkát?
Erre a kérdésre próbált meg válaszolni Chase Carey, a Liberty Media vezére - ő biztos benne, hogy a rendszer működni fog az F1-ben, de az éles bevezetés előtt azért lesz egy tesztidőszak.
részletekÓriási a különbség az IndyCar és az F1 között
Ritkán nyílik alkalom direkt összehasonlításra a tengerentúli sorozat és a száguldó cirkusz között. A köridők és a költségek terén is égbekiáltó a különbség, ezt elemezzük most kicsit mélyebben.
részletek2021 az utolsó esély a zuhanás megállítására?
A korábbi McLaren-főnök szerint nagyon rossz irányba tart a Formula-1 azzal, hogy az elképesztő költségek miatt óriási a szakadék az élcsapatok mögött. A 2021-es szabályváltozás hozhat megoldást.
részletekA rossz költségsapka a nagyoknak kedvezhet
Az FIA elképzelése szerint a költségek kötelező maximalizálása egyenlőbb feltételeket teremt a kisebb csapatok számára. A Red Bull csapatfőnöke viszont rámutatott, hogy nagyon óvatosan kell a szabályt lefektetni.
részletek