Az elmúlt időszakban többször is komoly kritikák kereszttüzébe került Mick Schumacher, aki nem elég, hogy még mindig nem szerzett pontot a 2022-es Formula-1-es idény során, ráadásként már többször is összetörte a Haast: elég csak a dzsiddai kvalifikációra vagy a legutóbbi Monacói Nagydíjra gondolnunk. Az azeri hétvége csütörtöki napján Günther Steiner, az amerikai alakulat csapatvezetője a Formula.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen el is ismerte, hogy már ő sem tolerálja a második szezonját futó német sorozatos baleseteit:
„Egyszerűen ez nem folytatódhat így tovább. És ezt ő is tudja. Ő csapódik bele a falba, az nem túl egészséges. Természetesen pontokat akar szerezni, márpedig ha falnak ütközöl, akkor nem szerzel pontokat. Tisztában van ezzel, szóval ez olyan, mintha nyomást helyeznénk rá, és azt mondanánk neki, hogy nem balesetezhet. Soha nem teszek ilyet, mert szerintem tudják, hogy nem kellene balesetezniük. Szóval sok dolog zajlik egyszerre, és nincs rá egyszerű válasz. Meglátjuk, hogyan haladunk tovább, rengeteg dolgot kell most megoldanunk.”
Steiner hozzátette: tudja, hogy könnyű átlépni a határt egy olyan kompetitív sportágban, mint amilyen az F1, de magának Schumachernek kell megértenie, hogy ez az olyan pályákon, mint Dzsidda, Monaco vagy épp Baku, komoly károkkal járhat. Éppen ezért nem is akarja ezt a pilótájába sulykolni, ugyanakkor arra a kérdésre, hogy egy esetleges most hétvégi törés esetén elbeszélgetne-e a némettel, így felelt a csapatfőnök:
„Azt mondanám, hogy igen. Azért is jöhet komoly elbeszélgetés, mert egy ponton kifogyunk a tartalék alkatrészekből. Nem tudjuk tartani a lépést a gyártásukkal, szóval biztosra kell mennünk, hogy itt nem történik semmi.”
A Haas vezetője elmondta: valójában már a szaúdi kvalifikáció után átlépték azt a keretet, amit idén a balesetekből származó károkra szándékoztak fordítani. Steiner viszont nem tudta pontosan megmondani, hogy ez mennyi pénzt vesz el a fejlesztésektől – azt viszont hangsúlyozta, hogy esetükben azzal biztosan nem lesz probléma, hogy túllépnék a költségsapkában meghatározott értéket, sőt igazából nem is a pénz a gond, hanem a gyártási tempó:
„Nem a költséglimit a probléma, hanem maga a költségvetés, mert nem vagyunk a limitnél. Nyilván sosem jó, ha ehhez hozzá kell adni, és ami ráadásként probléma, hogy egyre nehezebb tartani a tempót, ahogy az alkatrészeket gyártanunk kell. A Dallara éjjel-nappal dolgozik azon, hogy legyenek alkatrészeink és folytathassuk. A pénz is mindig probléma persze, hiszen fizetni kell, de a fő gond, hogy elegendő alkatrészt tudjunk gyártani” – fogalmazott Steiner. Ami magát a monacói károkat illeti, jó hírekkel is tudott szolgálni, ugyanis bár a váltó megsínylette a becsapódást, de például a motor és maga az alváz nem – persze néhány karosszériaelemet ki kell cserélniük.