DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

2021 az utolsó esély a zuhanás megállítására?

A korábbi McLaren-főnök szerint nagyon rossz irányba tart a Formula-1 azzal, hogy az elképesztő költségek miatt óriási a szakadék az élcsapatok mögött. A 2021-es szabályváltozás hozhat megoldást.

A száguldó cirkusz sosem tartozott az olcsó sportágak közé, de a változó világban az elmúlt évtizedekben hihetetlen mértékben elszabadultak a kiadások, a nagy gyártók annyi pénzt költenek a siker érdekében, hogy a kis- és középcsapatoknak ezzel lehetetlen tartani a lépést. A középmezőny szoros, de óriási a lemaradásuk a legjobb háromhoz képest, ami egyre csak nő.

Eric Boullier a McLaren versenyigazgatójaként dolgozott 2018 nyaráig, amikor is a sikertelenség miatt bekövetkező átszervezési hullám őt is elsöpörte. A wokingiak azonban nem lettek jobbak, sőt, még tovább süllyedtek az erősorrendben, igen gyakran már az utolsó pozíciókban vívtak harcot egy másik, szebb napokat látott istállóval, a Williamsszel.

A középcsapatoknak gyári támogatás nélkül lehetetlen felzárkózni


Két-három évtizeddel ezelőtt senki nem gondolta volna, hogy ezt a két gárdát valaha is a mezőny végén, szenvedve láthatjuk, ez ráadásul már évek óta így van. Alapjaiban változott meg a Formula-1, a motorgyártók saját csapatukra figyelnek elsősorban, nem sajnálják a dollárszázmilliókat a fejlesztésre, a csapatok költségvetése pedig a sokszorosára nőtt. Aki nem követi ezt a trendet, menthetetlenül lemarad. Két-háromszáz milliós éves költségvetéssel már reménytelen a legjobbak közé kerülni.

A francia szakember szerint ezt a Formula-1 tulajdonosainak sürgősen meg kell állítani, ehhez 2021-ben látja az utolsó lehetőséget. „Az F1-nek gyökeres változásra van szüksége. 2021 kínálja az utolsó esélyt, hogy megállítsuk a jelenlegi zuhanást, a változtatás elkerülhetetlennek tűnik” – nyilatkozta Boullier a japán F1 Sohuko című lapnak.

A korábbi években a Lotusnál sikeres munkát végző csapatfőnök szerint a költségek felső határának kijelölése lenne a legfontosabb alapkő, amivel egyébként a Mercedes csapatfőnöke is egyetértene. „A nagy csapatoknak túl nagy előnyük van, mivel a független istállóknak nehézkes lenne ezeket a csillagászati összegeket összehozniuk. Még az utolsó helyen végző gárdáknak is valamilyen pénzügyi támogatást kellene nyújtani, hogy folyamatosan fejleszthessék az autót és bővíthessék dolgozóik számát” – mutatott rá Boullier.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: