DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
WTCR

Michelisz: Pályafutásom egyik legnagyobb kihívása jön

Nem elég, hogy két bajnoksága egyazon hétvégén kezdődik, ráadásul a dupla szezonnyitót egy városi pályán tartják, ahol nem lehet hibázni. Michelisz Norbert kettős szezonjáról beszélt a Formula.hu-nak.

Múlt héten jelentették be, hogy Michelisz Norbert rendhagyó módon két bajnokságban is teljes szezont fut 2022-ben: a szokásos WTCR-program mellett a Hyundai ETCR-csapatában is indul az elektromos Veloster N-nel. A világkupa 2019-es nyertesét az OMV által szervezett sajtótájékoztatón kérdeztük ki – először is arról, miért idén vállalkozott a kettős kihívásra.

„Az ETCR a tavalyi tesztüzemmód után már a Nemzetközi Automobil Szövetség zászlaja alatt, világkupaként fog futni, tehát azt gondolom, egy komoly szakmai kihívást jelent majd. Onnantól pedig, hogy van rá lehetőségem, azt vallom, hogy ezt a lehetőséget meg kell ragadni, akkor is, ha biztos vagyok benne, hogy nagyon sűrű és kihívásokkal teli évem lesz idén. De onnantól kezdve, hogy a Hyundai oldaláról megkaptam a bizalmat, nem igazán tudtam mást tenni, mint elfogadni, mégpedig nagyon boldogan” – válaszolt kérdésünkre Michelisz Norbert.



A feladatot tovább nehezíti, hogy négy pályán – rögtön a szezonnyitón, Pauban, aztán a Hungaroringen, Vallelungában és Dél-Koreában – a két sorozat közös hétvégét teljesít.

„Az ETCR-autó jelentette vezetéstechnikai kihívás mellett a fizikai terhelés és az alkalmazkodás is kihívást jelent majd. Ugye Franciaországban rögtön közös hétvégével indítunk, ráadásul egy utcai pályán, ami rögtön dupla nehezítés az alapfeladat mellé. Kicsit úgy érzem, mintha pályafutásom egyik legnagyobb kihívása következne két hét múlva Pauban, hiszen egyrészt egyik autóból kiszállva, másikba beülve ott lesz a vezetéstechnikai kihívás, ráadásul egy olyan közegben, egy utcai pályán, ahol tényleg semmi lehetőség nincs a hibázásra. Őszintén szólva tudom, hogy nehéz lesz, ennek ellenére borzasztóan várom is” – mondta Michelisz Norbert.

A versenyző a sajtótájékoztató után rögtön indult Olaszországba, ahol újabb teszten vesz részt az ETCR-modellel. Kíváncsiak voltunk, az autóval teljesített gyakorlások segítették-e abban, hogy az Elantra N-nel, a WTCR-modellel vezetéstechnikai előrelépést tegyen.

„Nem feltétlenül, Annyira más vezetni az ETCR-autót, hogy a TCR-modellel nem igazán tudom használni azokat az új vezetéstechnikai tapasztalatokat, melyeket szereztem. Tehát ilyen szempontból a WTCR-es felkészülésem vagy lehetőségeim szerintem nem nagyon fogják befolyásolni az ETCR-es tapasztalatok” – vallotta be a versenyző. Néhány paraméterrel is szemléltette a különbséget: az Veloster N ETCR 700 lóerős teljesítménye duplája a TCR-autóénak, tömege 500 kilogrammal nehezebb, emellett pedig hátsó hajtású az elsőkerekes Elantrával szemben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: