2021-ben, az ETCR első szezonjában Jean-Karl Vernay, Mikel Azcona és Jordi Gené voltak azok a versenyzők, akik párhuzamosan szerepeltek az elektromos szériában és a WTCR-ben is. A legeredményesebb közülük, Vernay az első háromban végzett mindkét bajnokságban, a Hyundait képviselve. Idén Michelisz Norbert vállalkozott a dupla kihívásra: a WTCR mellett az FIA világkupa rangot kapó ETCR versenyein is rajthoz áll. A kezdés a francia hétvége, Pau lesz május 6-8-án, ahol mindkét sorozatban versenyezni fog – akárcsak egy hónappal később, a Hungaroringen.
Ami a teljes Hyundai-brigádot illeti, Vergne marad az ETCR-csapatban, és Micheliszhez hasonlóan a Cuprától dél-koreaiakhoz igazoló Azcona is indul mindkét sorozatban. Az ötöst Nicky Catsburg és Kevin Ceccon egészíti ki.
„Teljesen máshogy viselkednek ezek az elektromos versenyautók, mint amihez korábban hozzászoktam. Összehasonlításképpen: 450-500 kilóval többet nyomnak egy WTCR-autónál, és nagyjából kétszer olyan erősek is” – jellemezte új versenygépét, az eddig két teszten kipróbált Hyundai Veloster N ETCR-t Michelisz saját oldalán. „Időmérőn, csúcsüzemmódban kb. 700 Le teljesítményt képesek leadni. Hosszasan lehetne sorolni még a különbségeket, amelyek közül kettő mindenképpen kiemelkedik: a gumi és a hajtás.”
Az ETCR versenynaptára hét, a WTCR-é tíz fordulót számol, köztük három közös eseményt. Mi a fontossági sorrend a két széria között?
„Nagyon sűrű idény vár rám a párhuzamos szerepvállalással, ezért a szokásosnál korábban elkezdtem a fizikai és mentális felkészülést. Látom magam előtt a példákat, hogy más versenyzők jól össze tudták hangolni a WTCR-t és az ETCR-t tavaly, úgyhogy nekem is sikerülnie kell. Nem szeretném, hogy az egyik a másik rovására menjen, épp ellenkezőleg, bízom benne, hogy csak profitálhatok a dupla szezonból. Jelen pillanatban a WTCR az első, mert abban érzem magam esélyesebbnek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a szereplésem itt és ott a második-harmadik forduló után, úgyhogy előre nem szeretnék prioritásokat megfogalmazni. Mindkét bajnokságban a lehető legtöbbet akarom kihozni magamból” – ecsetelte Michelisz Norbert.
Szóba jött természetesen az elektromos versenyzés esetében örökzöld kérdés is: a hang hiánya. „A legtöbben azt kérdezik, amikor szóba kerülnek az elektromos autók, hogy nem zavaró-e a motorhang hiánya. Őszintén szólva a harmadik kör után már észre sem vettem, hogy halkan zümmögnek ezek a kocsik, mert annyira lekötött maga a vezetés, a folyamatos pengeélen táncolás, egyensúlyozás a csúszás-tapadás határvonalán. Amúgy a WTCR-ben sem hallok túl sokat a motorból, mivel a csapatrádió miatt füldugót használunk” – mondta el az újonc elektromos versenyző.