Steward
Balogh Boglárka
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. május 22. vasárnap
WTCR

Megfordítják a fordított rajtrácsot a WTCR-ben

Mármint a futamok sorrendjét: 2022-ben immár a „rendes” rajtsorrend szerint induló verseny lesz az első, amely ráadásul hosszabb és több pontot érő is lesz, mint a második viadal.

Szerdán ülésezett a Motorsport Világtanács, amelyen a Túraautó-világkupát érintő változtatásokat is elfogadtak. Már az időmérő kapcsán is lesz változás: a Q1-Q2-Q3-as lebonyolítás marad, viszont az értük járó pontok módosulnak, ugyanis a kvalifikáció öt leggyorsabb idejét elérő versenyző – függetlenül attól, melyik etapban futotta az adott kört – kap 10, 8, 6, 4, 2 egységet. A szervezők célja ezzel az, hogy mindenkit a gyorskörök futására biztassanak, s elvegyék a pilóták kedvét a tizedik helyre és ezzel a fordított rajtrácsos pole-ra való taktikázástól.

Ennek kapcsán is változás lesz, ugyanis 2022-től megfordítják a versenyek sorrendjét a WTCR-ben: jövőre immár a „normál” rajtrácsos futamot rendezik előbb, s a részben fordított (továbbra is az időmérő első tíz helyezettje fordul) rajtrácsos viadal lesz a második. A hosszukban továbbra is eltérés lesz, viszont immáron nem kilométerben, hanem időben adják meg a távokat: a „normál” 30 perc plusz egy kör, a fordított rajtrácsos futam pedig 25 perc plusz egy kör lesz – kivéve, ha utcai pályán biztonsági autós fázist kell alkalmazni, mert abban az esetben automatikusan öt perccel megnövelik a távot.

wtcr-2021



A pontkiosztás is módosul, hogy még inkább a „fő” eseményre koncentráljanak a csapatok: míg a második versenynél továbbra is 25 egység jár majd a győztesnek, az elsőn már 30, míg a további helyezettek sorban 23, 19, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 pontot kasszíroznak. A két futam közötti szerelési időt 20-ról 60 percre növelik.

Két fontos változást vezetnek be a kompenzációs súlyok rendszerében is. Egyfelől a ballasztokat nem az utolsó három, hanem csak az utolsó két forduló legjobb időmérős köre alapján kalkulálják márkánként. Másfelől a maximumsúly 60-ról 40 kg-ra csökken.

A WMSC-ülésen elfogadták még a 2022-es versenynaptárt is, amely megegyezik a korábban közzétett menetrenddel. Ezzel kapcsolatos információ, hogy kiadták az immár ETCR Elektromos Túraautó-világkupa névre hallgató széria naptárát is, amelyben harmadik állomásként ugyancsak szerepel a Hungaroring: a két sorozat együtt látogat a mogyoródi pályára.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: