DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WTCR

Dobogós célokkal várják a magyarok a Hungaroringet

A hétvégén hazánkba látogat a WTCR és a Pure ETCR mezőnye: Michelisz Norbert győzni szeretne, Tassi Attila és Nagy Dániel legalább dobogóra állni, Boldizs Bence pedig a fordított rajtrácsban bízik.

Az augusztus 20-i hosszú hétvégén rendezik meg a Túraautó-világkupa idei negyedik állomását a Hungaroringen. A mezőnyben nem kevesebb, mint három magyar pilóta lesz, akiknek a tavalyi zárt kapus futamok után végre újra többezer néző előtt lesz lehetőségük versenyezni hazai pályán. A 2019-es bajnok Michelisz Norbert az eddig balszerencsésen alakuló szezon ellenére is igen komoly célokat fogalmazott meg a hazai WTCR-forduló előtt tartott sajtótájékoztatón:

michelisz-wtcr



„Az én fejemben az van, hogy szeretnék futamot nyerni” – jelentette ki a BRC Hyundai pilótája. „Nem tudom, mennyire lesz ez reális. Változnak ismét a kompenzációs súlyok, nehéz lesz az autó, de teszteltünk itt a szezon előtt, és akkor nagyon jól éreztem magam az autóban, és jó köröket is tudtunk futni mind időmérős, mind versenyetapokon. Úgyhogy ha nem tudok dobogóra állni legalább az egyik futamon, akkor szerintem csalódott leszek. A futamgyőzelem nyilván annak a függvénye, hogy mennyire leszünk versenyképesek. A célom, hogy így, hogy kétéves kihagyás után újra lehetnek nézők, a dobogóról szeretnék integetni nekik és kiélvezni a hangulatot. Remélem, hogy ez össze fog jönni. Idén már van dobogós helyezésem, pedig alapvetően nem volt szerencsés eddig az idei évadom, és van sok apróság, amiben jobb teljesítményt kell nyújtanom, vannak területek, ahol még fejlődnöm kell.”

A három magyar versenyző közül Tassi Attila érkezik meg a legjobb eredményekkel a háta mögött a mogyoródi pályára, hiszen Estorilban megszerezte első WTCR-es győzelmét. A Münnich Honda pilótája a Hungaroringen sem adná alább a pódiumnál: „Nagyon várom a hétvégét. Tavaly a Hondával remek szombati napot teljesítettünk, hiszen elhoztuk az első négy helyet az időmérőn. Remélem, idén is összejöhet hasonló. Most sokkal nehezebb lesz az autónk, mivel kiesett az olasz forduló, így ugyanúgy cipeljük magunkkal a plusz hetven kilogrammot, amit kaptunk Estoril után. Nem tudom, milyen esélyekkel indulunk, de az biztos, hogy minden tőlem telhetőt meg fogok tenni, hogy legalább a tavalyi eredményt megismételjem, és remélem, hogy legalább a dobogóért fogunk tudni harcolni.”

tassi-wtcr

Tassi és Michelisz egyaránt esélyesek lehetnek a végső győzelemre is: előbbi pillanatnyilag 25 pontos hátránnyal a hatodik az összetettben, míg utóbbi ugyan csak 14. helyen áll, de még ő is lőtávon belül van éllovas márkatársához, Jean-Karl Vernay-hez képest. Viszont a szezon feléhez közeledve felmerülhet, hogy a Honda és a Hyundai is a házon belül legjobban álló pilótáját favorizálja – ahogy azt Norbi esetén 2019-ben már elég korán láthattuk is. Éppen ezért a Formula.hu megkérdezte a két magyar pilótát, hogy a saját márkájukon belül van-e már favorizált versenyző:

„Nálunk egyáltalán nem jött még szóba ez. Én, Esteban és Tiago négy ponton belül vagyunk, de Nestor sincs messze tőlünk” – mondta el Tassi, aki egyébként a legjobb hondás pillanatnyilag, de valóban csak néhány pont az előnye Guerrieri és Monteiro előtt. „Nyilván lassan elkezdődnek a taktikázások ilyen szempontból, de szerintem amíg ilyen szoros a márkán belül az állás a négy pilóta között, nem fog szóba kerülni ez, mert egyik versenyző sem fogja feladni a bajnoki címre való esélyeit, mert a csapattársa öt ponttal jobban áll nála. Szerintem amikor a legjobb hondás ellóg a többiektől, akkor eljöhet ennek az ideje, de ilyenről még nem beszéltünk egyelőre.”

tassi-michelisz-1

„Nálunk sem volt még erről szó” – vette át a szót Michelisz. „Az én szempontomból ez egy kicsit balszerencsés év, és ha olyan helyzetbe kerülök néhány futam múlva, hogy nem fordul a szerencse és nem tudok felzárkózni a pontversenyben, akkor én szívesen segíteni fogom a csapattársaimat, bárkinek is lesz esélye a bajnoki címre – bármennyire is fáj ezt nyilván versenyzőként kimondani. Ezen a szinten, amikor ilyen kicsik a különbségek az autók és a versenyzők között, akkor egy jó csapatstratégia is lehet a kulcsa az év végi győzelemnek. Én ezt pontosan tudom, mert 2018-ban Tarquini és 2019-ben az én esetemben is nagy szerepe volt ennek a bajnoki címünkben. Ezt versenyzőként is meg kell tanulni elfogadni. Szerencsére nálunk sem beszéltünk még erről. Emiatt is nagyon fontos, hogy a hungaroringi hétvége jól sikerüljön, hogy „menekülhessek” a helyzet elől. Várjuk ki a végét, felkészültem minden eshetőségre. Megtanultam, hogy néha tudni kell jó csapatjátékosnak lenni, de azért reménykedem benne, hogy néhány forduló után csökkenteni tudom a hátrányomat, és így az utolsó két-három versenyre megint én leszek az, akit a többieknek segítenie kell majd.”

boldizs-wtcr

A WTCR-mezőny harmadik hazai indulója a Zengő Motorsportot erősítő Boldizs Bence lesz, aki tavaly a pole-ból indulhatott a fordított rajtrácsos futamon. Ám akkor nem lehettek nézők a lelátókon, így a fiatal tehetség célja, hogy ezúttal közönség előtt villantson – még akkor is, ha az idény eddigi szakasza nem a várakozásai szerint alakult az elmondása szerint rutinos csapattársaitól, Rob Hufftól és Jordi Genétől elsősorban mentális szempontból sokat tanuló pilótának:

„Finoman szólva sem úgy alakult eddig a szezonom, ahogy azt vártam és terveztem. Eléggé szenvedünk egyelőre az autóval. Ami érdekes, mert tavaly Aragónban például mindkétszer bejutottam a Q2-be. Megpróbáltuk ugyanazokkal a beállításokkal az idei ottani futamot, de valamiért nem működött. A Nordschleife után pedig bizakodó voltam, a GP-pályarészen ott voltam a legjobbak között. Bizakodtam, hogy egy még jobb szezon lehet, de egyelőre nem úgy alakul. Rengeteget dolgozunk, de Estorilban volt technikai gondunk is, amire csak az aragóni hétvége közepén jöttünk rá, így viszonylag sok kilométert mentem a technikai problémával sújtott autóval. Emiatt kicsit az önbizalmamat is elveszítettem és vissza kell építeni, de erre nem is tudnék jobb helyet elképzelni, mint a Hungaroring, amin csukott szemmel is körbetalálnék. Hiszem, hogy visszatalálhatunk a helyes útra és egy Q2-es szerepléssel elkezdhetjük a jó szériát. Nagyon örülnék, ha egy jó fordított rajtrácsos eredményt is sikerülne elérni – szeretném megtapasztalni, milyen sokezer ember előtt jó pozícióból indulni.”

nagydani-pure-etcr

A WTCR-rel együtt a Hungaroringre érkezik az idén indult elektromos túraautós bajnokság, a Pure ETCR is, méghozzá szintén magyar indulóval, hiszen Nagy Dániel a Zengő Cupra egyik pilótája. Nagy Dani határozott elképzelésekkel várja a hazai hétvégét:

„Nagyon egyértelműek a céljaim: dobogón szeretnék zárni az összetettben. A Pure ETCR-ben szokatlan a lebonyolítási rend, három pontszerző futamunk is van a hétvége során, azokat összeadva alakul ki a sorrend, amelyben szeretnék a tizenkét pilóta közül a legjobb háromban végezni. Figyelembe véve, hogy eddig nulla tesztkilométert tudtam menni az autóval és csak a versenyhétvégéken tudtam vezetni, nem lesz egyszerű dolgom, de most érkezik meg a bajnokság először egy olyan helyszínre, ahol versenyeztem már korábban. Ráadásul a korábbi években a Hungaroringen mindig sikerült valamit kikaparnom magamnak: 2018-ban volt három dobogóm nemzetközi mezőnyökben, és 2019-ben is felállhattam a pódiumra. Szeretném ezt a szép sorozatot folytatni és kihasználni a pályaismereti előnyöket. Az autót roppant nehéz vezetni, még a legprofibb GT-pilótáknak is meggyűlik vele a baja. Szóval a dobogó a cél, ami szerintem pici szerencsével és egy jó teljesítménnyel elérhető lehet.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: