Egy Audi kezdte meg pole-pozícióból a spanyol WTCR-hétvége második futamát, mivel Frederic Vervisch szombaton megszerezte a márka 2021-es első időmérős győzelmét. A belga mögül Thed Björk és a csapattárs Gilles Magnus rajtolt, a hármas között pedig maradt a sorrend a lámpák kialvása után, sőt el is húztak a többiektől az első kör folyamán.
A kisebb szakadék mögött Michelisz Norbert következett, aki megőrizte negyedik rajtpozícióját. A Zengő Motorsport számára azonban pocsékul alakult a start: Boldizs Bence a 17. rajtkocka helyett csak a bokszutcából indult, az első futam dobogósa, Mikel Azcona pedig lefulladt a rajtrácson a Cuprával, szerencsére a mögötte érkezőknek sikerült elkerülnie.
Miközben Michelisz a 4. körre utolérte Magnust, hátrébb egy másik Hyundai, Luca Engstler parádézott, aki az első kanyarkombinációban külső íven előzte meg Yvan Mullert a tizedik pozícióért. Három körrel később újra a dél-koreai márka volt középpontban: ahelyett, hogy Michelisz támadott volna a dobogós helyért, elment mellette a márkatárs Jean-Karl Vernay – valószínűleg a csapat kérésére –, a magyar pilóta pedig nyakába kapta Nathanael Berthon és Tom Coronel Audijait, akik mögött Gabriele Tarquini érkezett.
Berthon megelőzte Micheliszt, aki a hatodik helyre esett vissza. Ekkor ebben a csoportban történt egy incidens, amelyről nem mutattak sem élő felvételt, sem visszajátszást, mindenesetre a magyar pilóta egy további helyet bukott, Coronel pedig a pálya szélére húzódott le megsérült autójával. Az eset után egy körre beküldték a biztonsági autót, a mezőny pedig összerázódva indult el a maradék három körre, miután a távot 12-ről 13 fordulóra növelték.
Az újraindítás ellenére az élmezőnyben nem történt változás, Vervisch megszerezte saját és az Audi első győzelmét a szezon során, a második Björk és harmadik Magnus pedig első dobogóját szerezte idén. Vernay negyedik lett és növelte pontelőnyét a bajnokságban, Berthon ötödik, az első futam győztese, Tarquini pedig a hatodik helyen végzett. Michelisz számára azonban drámai módon ért véget a futam: az utolsó előtti körben félreállt, így célba sem ért a negyedik helyről megkezdett futamon.
Mindenképp szót érdemelnek a Cuprák, amelyek a rossz rajtot követően nagy felzárkózást produkáltak: Rob Huff az utolsó, 22. rajthelyről zárkózott fel a 9. pozícióig, Azcona pedig a lefulladás után, szintén végigelőzve a mezőnyt a 12. helyen zárt. De Tassi Attila is mentett egyetlen pontot, miután a 21. rajtkockából kezdte meg a spanyol futamot.
A 2. futam eredménye, MotorLand Aragón:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | F.Vervisch | Audi | 28:57.708 |
2 | Thed Björk | Lynk & Co | 1.191 |
3 | Gilles Magnus | Audi | 1.691 |
4 | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 2.400 |
5 | N.Berthon | Audi | 3.834 |
6 | G.Tarquini | Hyundai | 5.434 |
7 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 9.968 |
8 | Luca Engstler | Hyundai | 10.974 |
9 | Rob Huff | Cupra | 12.788 |
10 | Yvan Muller | Lynk & Co | 14.266 |
11 | E.Guerrieri | Honda | 14.845 |
12 | Mikel Azcona | Cupra | 15.626 |
13 | Néstor Girolami | Honda | 15.855 |
14 | Tiago Monteiro | Honda | 21.083 |
15 | Attila Tassi | Honda | 22.024 |
16 | Bence Boldizs | Cupra | 28.138 |
17 | Jessica Bäckman | Hyundai | 31.400 |
N.Michelisz | Hyundai | kiesett | |
Jordi Gené | Cupra | kiesett | |
Andreas Bäckman | Hyundai | kiesett | |
Tom Coronel | Audi | kiesett | |
Santiago Urrutia | Lynk & Co | kiesett |