A MotorLand Aragón versenypályán rendezik a Túraautó-világkupa idei harmadik fordulóját, melynek a fordított rajtrácsos első futamán Gabriele Tarquini rajtolhatott az élről. A Hyundai pilótája akárcsak a legutóbbi alkalommal, úgy most is a 10. helyen zárt a szombati időmérő edzésen, így pedig zsinórban ez a második olyan hétvégéje, amikor a pole-pozícióból indulhatott.
Tarquini mellől az első sorban, a Zengő Motorsport pilótája, Mikel Azcona indult, mögöttük pedig Yann Ehrlacher és Tom Coronel foglalták el a második sort. Utóbbi nem lehetett túl boldog a tegnapi nap után, ahogy az ötödik helyről induló Nathanaël Berthon sem, hiszen az Audik kiváló tempót mentek a kvalifikáción, de nekik mégsem jött ki a lépés. Jean-Karl Vernay is rosszul járt, ő feltartásért kapott egy három helyes büntetést.
A portugál forduló futamaihoz képest, ezúttal szépen és tisztán eljött a mezőny a rajtnál, ahol Tarquini maradt az élen, Azcona viszont rátapadt és nagyon hamar meglógtak a többiektől. A verseny első szakaszában az élen álló kettős csatája mellett a dobogóért folytatott harcra is érdemes volt figyelni, Ehrlacher egy rövid ideig képes volt megtartani a harmadik helyet, de a mögötte érkező két Audi hamar megelőzte.
A középmezőnyben is voltak izgalmas pillanatok, a 4. körben Yvan Muller, Santiago Urritia és Luca Engstler hozták össze a futam egyik leglátványosabb jelenetét, amikor a célegyenesben és a pálya első szektorában többször is egymás mellé kerültek.
A Magyar pilóták közül Michelisz Norbert volt a legjobb helyzetben, a futam második felében az 5. pozícióért volt harcban, de a Gilles Magnus és Ehrlacher ellen vívott csatában sajnos alulmaradt, így a 7. helyen végzett. Bár a verseny nem volt unalmas, az élmezőnyben ez volt az egyetlen komoly csata, miután az élen Tarquini el tudott lépni Azcona elől, Berthon és Coronel pedig nem támadták egymást, igaz az utolsó körben történt köztük egy helycsere, így a holland versenyző lett a 3.
Michelisz mögött az időmérő győztese, Frédéric Vervisch, valamint Vernay és Thed Björk zárták az első tízet, a hétvége vesztese pedig egyértelműen a Münnich Motorsport, hiszen a Hondák kapták a legtöbb plusz súlyt. Tiago Monteiro csak a mezőny végén zárt, Esteban Guerrieri a 15. lett, Tassi Attila pedig a 18. helyet szerezte meg. A Zengő egyelőre továbbra is felemásan teljesít, Azcona eredményével boldogok lehetnek ugyan, a többiek viszont hátul ragadtak, Jordi Gené a 14., Boldizs Bence a 16. lett, Robert Huff pedig kiállni kényszerült. Úgy tűnik ez a pálya szerencsét hoz a magyar csapatnak, hiszen spanyol pilótájuknak köszönhetően az előző idényben ugyanitt egy győzelmet és egy 3. helyet hoztak össze.
A folytatás 13:15-től a második futammal.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Gabriele Tarquini | Hyundai | 10 | |
2. | Mikel Azcona | Cupra | 10 | 1.880 |
3. | Tom Coronel | Audi | 10 | 8.455 |
4. | Nathanaël Berthon | Audi | 10 | 9.531 |
5. | Yann Ehrlacher | Lynk&Co | 10 | 10.416 |
6. | Gilles Magnus | Audi | 10 | 10.578 |
7. | Michelisz Norbert | Hyundai | 10 | 11.410 |
8. | Frédéric Vervisch | Audi | 10 | 12.161 |
9. | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 10 | 13.263 |
10. | Thed Björk | Lynk&Co | 10 | 14.132 |
11. | Yvan Muller | Lynk&Co | 10 | 15.416 |
12. | Santiago Urrutia | Lynk&Co | 10 | 16.360 |
13. | Luca Engstler | Hyundai | 10 | 18.560 |
14. | Jordi Gené | Cupra | 10 | 23.580 |
15. | Esteban Guerrieri | Honda | 10 | 24.238 |
16. | Boldizs Bence | Honda | 10 | 25.622 |
17. | Andreas Bäckman | Hyundai | 10 | 26.036 |
18. | Tassi Attila | Honda | 10 | 27.051 |
19. | Nestor Girolami | Honda | 10 | 29.161 |
20. | Jessica Bäckman | Hyundai | 10 | 35.835 |
21. | Tiago Monteiro | Honda | 10 | 49.603 |
22. | Robert Huff | Cupra | 7 | 3 kör |