DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Túraautó

Tarquini simán nyert, a Zengő dobogón!

Ezúttal a Hyundai örülhetett, miután az olasz versenyző győzelemre váltotta a rajtelsőségét, a Zengő Motorsport pedig az előző idény után ismét Spanyolországban szerzett dobogót.

A MotorLand Aragón versenypályán rendezik a Túraautó-világkupa idei harmadik fordulóját, melynek a fordított rajtrácsos első futamán Gabriele Tarquini rajtolhatott az élről. A Hyundai pilótája akárcsak a legutóbbi alkalommal, úgy most is a 10. helyen zárt a szombati időmérő edzésen, így pedig zsinórban ez a második olyan hétvégéje, amikor a pole-pozícióból indulhatott.

Tarquini mellől az első sorban, a Zengő Motorsport pilótája, Mikel Azcona indult, mögöttük pedig Yann Ehrlacher és Tom Coronel foglalták el a második sort. Utóbbi nem lehetett túl boldog a tegnapi nap után, ahogy az ötödik helyről induló Nathanaël Berthon sem, hiszen az Audik kiváló tempót mentek a kvalifikáción, de nekik mégsem jött ki a lépés. Jean-Karl Vernay is rosszul járt, ő feltartásért kapott egy három helyes büntetést.

A portugál forduló futamaihoz képest, ezúttal szépen és tisztán eljött a mezőny a rajtnál, ahol Tarquini maradt az élen, Azcona viszont rátapadt és nagyon hamar meglógtak a többiektől. A verseny első szakaszában az élen álló kettős csatája mellett a dobogóért folytatott harcra is érdemes volt figyelni, Ehrlacher egy rövid ideig képes volt megtartani a harmadik helyet, de a mögötte érkező két Audi hamar megelőzte.



A középmezőnyben is voltak izgalmas pillanatok, a 4. körben Yvan Muller, Santiago Urritia és Luca Engstler hozták össze a futam egyik leglátványosabb jelenetét, amikor a célegyenesben és a pálya első szektorában többször is egymás mellé kerültek.

A Magyar pilóták közül Michelisz Norbert volt a legjobb helyzetben, a futam második felében az 5. pozícióért volt harcban, de a Gilles Magnus és Ehrlacher ellen vívott csatában sajnos alulmaradt, így a 7. helyen végzett. Bár a verseny nem volt unalmas, az élmezőnyben ez volt az egyetlen komoly csata, miután az élen Tarquini el tudott lépni Azcona elől, Berthon és Coronel pedig nem támadták egymást, igaz az utolsó körben történt köztük egy helycsere, így a holland versenyző lett a 3.

Michelisz mögött az időmérő győztese, Frédéric Vervisch, valamint Vernay és Thed Björk zárták az első tízet, a hétvége vesztese pedig egyértelműen a Münnich Motorsport, hiszen a Hondák kapták a legtöbb plusz súlyt. Tiago Monteiro csak a mezőny végén zárt, Esteban Guerrieri a 15. lett, Tassi Attila pedig a 18. helyet szerezte meg. A Zengő egyelőre továbbra is felemásan teljesít, Azcona eredményével boldogok lehetnek ugyan, a többiek viszont hátul ragadtak, Jordi Gené a 14., Boldizs Bence a 16. lett, Robert Huff pedig kiállni kényszerült. Úgy tűnik ez a pálya szerencsét hoz a magyar csapatnak, hiszen spanyol pilótájuknak köszönhetően az előző idényben ugyanitt egy győzelmet és egy 3. helyet hoztak össze.

A folytatás 13:15-től a második futammal.

Eredmények:

 

  Versenyző Csapat Körök Különbség
1. Gabriele Tarquini Hyundai 10  
2. Mikel Azcona Cupra 10 1.880
3. Tom Coronel Audi 10 8.455
4. Nathanaël Berthon Audi 10 9.531
5. Yann Ehrlacher Lynk&Co 10 10.416
6. Gilles Magnus Audi 10 10.578
7. Michelisz Norbert Hyundai 10 11.410
8. Frédéric Vervisch Audi 10 12.161
9. Jean-Karl Vernay Hyundai 10 13.263
10. Thed Björk Lynk&Co 10 14.132
11. Yvan Muller Lynk&Co 10 15.416
12. Santiago Urrutia Lynk&Co 10 16.360
13. Luca Engstler Hyundai 10 18.560
14. Jordi Gené Cupra 10 23.580
15. Esteban Guerrieri Honda 10 24.238
16. Boldizs Bence Honda 10 25.622
17. Andreas Bäckman Hyundai 10 26.036
18. Tassi Attila Honda 10 27.051
19. Nestor Girolami Honda 10 29.161
20. Jessica Bäckman Hyundai 10 35.835
21. Tiago Monteiro Honda 10 49.603
22. Robert Huff Cupra 7 3 kör
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: