DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
WTCR

Tassi: Csak ritkán kérek tanácsot Monteirótól

Tassi Attila az idei évre szintet lépett, és már a túraautózás csúcskategóriájában küzd a szakma legjobbjai ellen, egy igazi rutinos pilóta csapattársaként. A tinédzser a hungaroringi hétvége előtt mesélt eddigi tapasztalatairól.

Tavaly a magyar hétvégén ugyan szabadkártyával megejtette már debütálását a sorozatban, de idénre szerződött állandó jelleggel a Túraautó-világkupa mezőnyébe a még mindig csak 19 éves Tassi Attila. A KCMG Hondáját vezetve a szezonnyitó marrakeshi hétvége egy számára új pályán még a tanulásról és a néhány pont elcsípéséről szólt, de az előttünk álló hétvégén, a Hungaroringen már ismerős terepen folytathatja a bajnokságba való belerázódást.

„Ez a túraautózás legmagasabb szintje, a csapatok felépítése, a hétvégékhez való hozzáállása profibb, a személyzet létszáma pedig nagyobb” – mondta a Formula.hu kérdésére egy csoportos interjún. „Jóval több szerelő segíti a munkánkat, és közvetlenül a pilótával itt már nemcsak egy, hanem akár kettő-három mérnök is dolgozik. Leginkább ezeken a területeken érzek változást.”

„Nyilvánvalóan nem úgy kezdtem a szezont, ahogy azt elterveztem, de ezt betudom annak, hogy sokkal tapasztalatlanabb vagyok, mint a többi pilóta. Az utcai pályákon még sokat kell fejlődnöm a vezetési stílusomban és a hétvégéim felépítésében egyaránt. Dolgozom ezen, és remélem, hogy Vila Realban már jobb lesz a helyzet.”

tassi



Tassira ráfér már egy erős hazai eredmény, mert bár két évvel ezelőtt a TCR International mindkét itteni versenyét megnyerte, 2017-ben a WTCR-es debütálásán és fő vadászmezején, a TCR Európa-kupában sem szerepelt kimagaslóan. „Tavaly mindkét versenyem elég szerencsétlenül alakult az Európa-kupában. Az első versenyen [Julien] Briche lökött ki a 9-es kanyarban a 2. helyről, a másik versenyen pedig a mezőny végéről feljöttem a dobogó közelébe, de a táv felénél elment a motorerőm.”

Ezen a hétvégén a pályaismeret biztosan segíteni fogja, de a szezonnyitón látottak fényében nem mer célt kitűzni vagy eredményt jósolni magának.

„Azok után, hogy Marrakeshben 25 autó volt nyolc tizeden belül, nehéz lenne megmondani, hogy hova várom magam. Nem véletlenül hívják szupermezőnynek ezt a mostanit, nem akármilyen világbajnokok ellen versenyzünk, szerintem az utóbbi tíz évben nem volt ilyen erős a felhozatal a túraautózás élvonalában.”

Tassi a 26 fős WTCR-mezőny legfiatalabb tagja az idei szezonban, csapattársa pedig a 42 éves Tiago Monteiro, napjaink túraautózásának egyik legtöbbet látott pilótája.

„Szerintem jól fogadott engem a mezőny, de nem vagyok az a fajta, aki leáll beszélgetni a többiekkel, elvégre mindannyian rivalizálunk egymással. A pályán kívül nem szeretnék senkivel közelebbi kapcsolatba kerülni – persze [Michelisz] Norbi kivétel, akit már régóta ismerek, de ezzel együtt ő is egy ellenfél.”

tassi2

„Tiagóval nagyon jó a viszonyunk, Marokkóban jó csapatmunkát végeztünk, és erre szerintem egész évben képesek leszünk. Megvan köztünk az összhang, és amiben csak tudjuk, segítjük egymást. Egyelőre persze én vagyok az, aki tanácsot kér tőle, de ez sem sokszor fordult elő, talán csak a tesztek során egy-két alkalommal. Marrakeshben sem igazán fordultam hozzá, mert tudtam, hogy más beállításokat használ, ugyanis eléggé eltér egymástól a vezetési stílusunk. Én a túlkormányzottabb autót preferálom, ő pedig a stabilabbat.”

A portugál 2017-ben súlyos fejsérülést szenvedett egy barcelonai tesztbaleseten, és idén tér vissza először teljes erőbedobással, reményei szerint teljesen gyógyultan. Tassi úgy sejti, már nem érezhetőek a sérülés nyomai csapattársán. „Ez látható volt a marrakeshi hétvégén, hiszen nem volt akármi, hogy a 4. helyre kvalifikált a főversenyre, és nem rajta múlott, hogy kiesett. Meglepett, hogy ilyen erősen tért vissza, de a tesztek után azért már számítottam erre. Aligha véletlen, hogy vezette a bajnoki tabellát, amikor a balesete történt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: