A túraautó-világkupa tavalyi szezonját a Hyundai i30 N uralta, amely négy pilótájával az első négy helyen zárta az egyéni pontversenyt. A teljesítménykiegyenlítéssel (Balance of Performance) már tavaly megpróbálták visszafogni a márkát, többször elvetve a sulykot: voltak hétvégék, melyeken az előző versenyen még győztes márka pilótái a pontszerzéssel is küszködtek.
A BoP hasmagasságra, pluszsúlyra és motorerőre vonatkozó idei értékeit szerda éjjel adták ki, a Hyundait pedig ismét sújtották a kompenzációval: csak az újonnan érkező Lynk & Co 03 kapott kedvezőtlenebb értékeket. A márka négyese a csütörtöki tesztnapon is gyengélkedett, miközben az elején Hondák, Audik és Alfa Romeók zártak, addig Gabriele Tarquini 12., Michelisz Norbert 15. helyen végzett. Mindkét pilóta úgy érzi, visszaesett a Hyundai, nagyrészt a BoP miatt.
„Sokkal jobban küszködünk, mint a tavalyi szezon végén” – mondta Michelisz a touringcartimes.net-nek. „Nem tudom, mi ennek a magyarázata, de abban biztos vagyok, hogy a csapatunk elég jó, és megoldást talál Marrakeshre. Nem tudom, a BoP utóbbi változásainak mekkora a hatása. A legnagyobb hátrányunk az egyenesben van, az adatok szerint egyes autókhoz képest 10 km/h.” A magyar pilóta az Autosportnak így nyilatkozott: „Hogy őszinte legyek, amikor megláttam a BoP-t, csalódott voltam.”
„Nem vagyok túl boldog a BoP hírei miatt” – nyilatkozta a sorozat címvédője, Tarquini. „2018 végén a szabályok talán kiegyenlítették az év első szakaszában mutatott erős teljesítményünk, a valóságban azonban nem voltunk versenyképesek sem sebesség, sem teljesítmény terén. A hír nem jó, mert úgy tűnik, nem lesz jó esélyünk harcolni az első versenyeken.”