DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WTCR

WTCR: Értékes pontok úsztak el Michelisznek

Csalódottan hagyta maga mögött Németországot a magyar közönségkedvenc, aki saját blogjában értékelte legutóbbi, balesettel végződő túraautós hétvégéjét. Ebből szemezgettünk.

A szezonnyitóhoz hasonló rossz szájízzel érkezett haza a legutóbbi WTCR-fordulóból Michelisz Norbert. Elsősorban a túraautó-világkupa németországi hétvégéjének utolsó, harmadik futama hagyott benne mélyebb nyomokat, ugyanis Norbi a második sorból rajtolva már az első kanyarban pozíciókat veszített, majd végül autóját összetörve pontot sem tudott szerezni a versenyen. „Úgy éreztem, a rajtom jobb volt, mint az előttem lévőké, de nem annyival, hogy előzni is tudjak” – mesélte blogjában a hyundaios. „Eközben láttam, hogy mögöttem egy Honda és Yvan Muller támadni készül. Úgy döntöttem, hogy nem maradok az előttem lévő mögött, hanem kihúzódom mögüle és megpróbálok később fékezni, így a sikánban a balra kanyarodásnál a belső ívnek köszönhetően előnyös helyzetbe kerülhetek. A tervemet áthúzta, hogy Muller még később fékezett, nekem jött, erőteljesen leterelt az ívről, így több helyezést is veszítettem.”

 michelisz-nordschleife-2018



Norbi még ekkor is az értékes pontokat érő hatodik helyen haladt, közvetlenül előtte két levadászható célponttal. A pálya Nordschleife szakaszán azonban hátulról megérkezett rá a kegyelmet nem ismerő Esteban Guerrieri, aki egy már-már vállalhatatlanul mély féktávval vetődött be mellé, és a magyart leterelve vette át pozícióját. „Őszintén szólva nem tudom, hogyan tervezte annyival később fékezve bevenni a kanyart” – fűzte hozzá Norbi az esethez. „Ezt a pálya egy olyan pontján tette, ahol egy kicsit szerencsétlenebbül járva mindkettőnk számára véget érhetett volna a verseny. A tíz másodperces büntetése rajtam már nem segített, a komolyabb mennyiségű pontszerzés esélye nekem ezzel elúszott.”

michelisz-nordschleife-2018-2

A dobogós esélyei tehát már szertefoszlottak, néhány egységet azonban még így is bezsebelhetett volna Michelisz. Az egyik könnyű (vagy annak tűnő) lehetőség akkor bukkant fel előtte, amikor az utolsó körben Rob Huff autója látványosan erőt veszített, így a brit folyamatosan csúszott hátrafelé. „Már távolról láttam, hogy Huff lelassult. Előttem két-három autót simán elengedett, így én is követni akartam őket. A szemem előtt lebegett, hogy szorosan az előttem lévők mögött kell maradnom, és úgy gondoltam, hogy Huff nyitva hagyja az ajtót. A pálya egy szűk részéhez érve azonban ő nem számított arra, hogy ott bemegyek mellé, ezért ütköztünk össze. Ez egy tipikus félreértés volt két versenyző között, de a viselkedéséből számomra egyértelműnek tűnt, hogy nekem is helyet hagy. A legfájóbb az egészben mégis az, hogy öt rajthelyes büntetést kaptam a következő hétvégére.”

 Michelisz azért pozitívumot is talált a németországi hétvégében, elvégre az első két futamon és a második időmérőn tisztességes mennyiségű pontot (27-et) sikerült összegyűjtenie, ráadásul érzése szerint a Hungaroring óta a rajtjai is fejlődtek. Csapatával együtt Norbinak most az a feladata, hogy rájöjjön, a nagy rivális YMR gárdája az eddigi két hétvégével ellentétben hogyan lehetett erősebb tőlük, ugyanis a hyundaiosok közül most egyértelműen Mullerék voltak a dominánsabbak.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: