Michelisz Norbert alig pár napig élvezhette második kislánya világra jöttét, a Hyundai pilótájának most apai szerepét hátrahagyva ismét repülőgépre kell ülnie, hogy újabb WTCR-fordulón mérkőzzön meg riválisaival. Most hétvégén (sőt, valójában már csütörtökön) a németországi Nürburgringre teszi be lábát a Túraautó-világkupa mezőnye, és a 25 állandó versenyzőből vélhetően nem Michelisz lesz az, aki a legfrissebben ül majd autóba. Norbi utóbbi két hete magában foglalt egy teljes hungaroringi WTCR-fordulót, egy budapesti Nagy Futamot, majd ezt követően kislánya, Emma születését is.
„Tavaly hasonló helyzetben voltam, hiszen nem sokkal Mira születése után egyből versenyhétvégére kellett utaznom Marokkóba” – fogalmazta meg saját blogjában a közönségkedvenc. „Van is bennem egy kis félelem, mert a Nordschleife a legtöbb felkészülést igénylő pálya a szezonban, nekem viszont az elmúlt egy hétben nem maradt elég időm és energiám a ráhangolódásra. Nem sokat aludtunk az elmúlt napokban, de amint kiérek a helyszínre, a kötelező programok melletti szabadidőmben próbálom majd behozni a lemaradásomat.”
A sorozat erőviszonyai a harmadik versenyhétvégétől életbe lépő büntetősúly-rendszer miatt várhatóan megváltoznak, csak az a kérdés, hogy mennyire. A marokkói és hungaroringi fordulók alapján a Hyundai autói bizonyultak a leggyorsabbnak, így a Nordschleifén a dél-koreai márka gépeiben változatlanul bent marad a szezon elején bepakolt 60 kilogrammnyi plusz; a második legnehezebb típus a Honda Civic lesz 20 kilogramm extrával, míg az összes többi gyártó ledobhatja magáról a felesleget, és a gyári minimumsúllyal versenyezhet. Michelisz szerint ez egy ilyen gumigyilkos helyszínen különösen nagy hátrányt jelent számukra, így ő arra számít, hogy (eltekintve a Yokohama külön erre a pályára fejlesztett abroncsaitól) a defekt veszélye miatt kénytelenek lesznek konzervatív beállításokkal óvni saját magukat.
Ha ez még nem lenne elég, a pálya karakterisztikái sem a Hyundainak fekszenek leginkább. Irgalmatlanul hosszú egyenesek várnak a mezőnyre (élen a Döttinger Höhe 3 kilométerével), ez pedig leginkább az Audi és a Cupra természetes közege. A fentieket figyelembe véve Michelisz konkrét elvárásokat sem tudott maga elé állítani, hiszen akár az is előfordulhat, hogy az időmérőkön a top tízbe sem egyetlen Hyundai sem fog majd beférni. Egy dolog viszont változatlan maradt számára: a márkatársait mindenáron le akarja győzni.